| کد خبر: 163419 |

برخورد پلیس پایتخت با سرعت غیرمجاز خودروها در نوروز

ایام نوروز را باید خلوت‌ترین حالت تهران در طول سال دانست، پایتختی که در تمام روزهای سال درگیر ترافیک و آلودگی هوا و... است، تنها در حدود 15 روز از سال روی آرامش و خلوتی معابر را به خود می‌بیند و البته در همین روزها نیز ممکن است عده‌ای با خلوت دیدن خیابان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت وسوسه رانندگی با سرعتی بیشتر از حدمجاز به سرشان بزند که پلیس به این افراد هشدار داده است.

تین نیوز

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، درباره اقدامات پلیس راهور تهران برای برخورد با سرعت غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز در بزرگراه‌های تهران اظهارکرد:‌ تهران بیش از 550 کیلومتر بزرگراه دارد که در ایام نوروز عمدتا خلوت است و ممکن است همین خلوتی سبب شود تا برخی از رانندگان با سرعتی بیشتر از حدمجاز در بزرگراه‌ها و معابر تردد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه پلیس راهور حتما با این تخلفات برخورد خواهد کرد، گفت: در تعطیلات نوروزی پلیس به تعطیلات نرفته و اتفاقا در آماده‌باش کامل است، بنابراین خلوتی معابر نباید سبب شود تا برخی با سرعت غیرمجاز رانندگی کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه در نوروز امسال مدیریت سرعت و نظارت بر آن در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهارکرد:‌ در همین راستا در تعطیلات نوروزی علاوه بر فعال بودن تمامی‌ دوربین‌های ثابت ثبت تخلف سرعت در بزرگراه‌ها و معابر، مأموران پلیس راهور نیز با بیش از 40 دوربین سیار در نقاط مختلف مسیرها به ویژه نقاط حادثه‌ساز، نسبت به کنترل رفتار ترافیکی و حادثه ساز رانندگان اقدام خواهد کرد.

مهماندار با اشاره به اینکه تخلف سرعت غیرمجاز در ایام نوروز توسط دوربین‌های ثابت و سیار ثبت می‌شود، گفت: همچنین آن‌ دسته از رانندگانی که همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز شوند علاوه بر جریمه به مدت 72 ساعت نیز خودرویشان توقیف خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با اشاره به رانندگانی که ممکن است از شهرهای دیگر به تهران بیایند، گفت:‌ممکن است این عزیزان آشنایی کافی با معابر و آدرس‌ها را نداشته باشند و به همین دلیل مسیری را اشتباه انتخاب کنند، اما باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان برای اصلاح مسیر نباید با دنده عقب در بزرگراه‌ها و معابر اصلی تردد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.