| کد خبر: 162615 |

شهردار تهران:

انتقادات وارده به حرکات موزون دختران در مراسم شهرداری درست است

شهردار تهران با تاکید بر حفظ شئونات و ارزش های اسلامی در مراسم های شهرداری تهران گفت: انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این بخش حذف شود؛ اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.

تین نیوز
شهردار تهران با تاکید بر حفظ شئونات و ارزش های اسلامی در مراسم های شهرداری تهران گفت: انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این بخش حذف شود؛ اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.

به گزارش مهر، محمد علی نجفی، شهردار تهران عصر امروز در حاشیه آئین گشایش بوستان نفس طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره اجرای گروه هنری در همایش روز گذشته بانوان شاغل در شهرداری تهران، تصریح کرد: کسانی که برای این مراسم برنامه ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه هایی که آنجا برنامه ای را اجرا کرده و گل افشانی کردند، زیر هشت سال بوده است؛ بنا بر این اشکال شرعی وجود نداشته، البته قبول دارم که بهتر بود آن قسمت از برنامه اجرا نمی شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت تشویق خود در هنگام اجرای این برنامه، گفت: من هنرمندانی که برنامه را اجرا کردند تشویق کردم، در غیر این صورت بچه ها زیر ۹ سال سن داشتند.

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود سالن را ترک می کردید،   گفت: چه دلیلی دارد؟ برنامه برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و دو هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران در آنجا حضور داشتند و من نیز به احترام آنها در آن برنامه شرکت کرده بودم.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه ریزی طوری بود که من بعد از مراسم هنری به سالن برسم اما چون برنامه آنها با تاخیر شروع شده و به جای ساعت ۹ ساعت ۱۰:۱۵ برنامه را شروع کرده بودند، من برای برنامه هنری هم در سالن بودم.

نجفی خاطرنشان کرد: به نظر من در عین حال که انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این قسمت از برنامه حذف شود اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه امروز خود مبنی بر رعایت شئونات اسلامی در برنامه های شهرداری نیز عنوان کرد: ما قبلا هم گفته ایم و از این به بعد هم می گوییم که باید مناسبت های عید و شادی را پاس بداریم و برنامه های شاد و با نشاط اجرا کنیم اما در عین حال، پایبندی به ارزش ها و شئون اخلاقی و فرهنگی جزو ضروریات دینی و فکری ما است.

شهردار تهران افزود: بعد از اجرای برنامه، با توجه به اینکه عده ای ایرادات و انتقاداتی را مطرح کردند، من نیز مجددا تاکید کردم که در هر برنامه فرهنگی و هنری و هر جشن ملی و مذهبی که از سوی شهرداری اجرا می شود، باید شئونات و ارزش های اسلامی به طور کامل رعایت شود و در این مورد خاص هم علاوه بر تذکر داده شده، درخواست کردم گزارش مکتوبی نیز ارائه شود که آن گزارش را در اختیار مردم قرار می دهیم.

نجفی در پایان تاکید کرد: انتقاداتی که وارد شده شاید در حدی درست باشد و بهتر بود این بخش از برنامه که دختربچه ها حضور داشتند، اصلا برگزار نمی شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سنسوريران 0 0

    انتقاد به حرکات ناموزن است نه به حرکات موزون!
    اساساً تلقی موزون و ناموزون حرکات مسئولان نهادها وارونه يا مقلدانه کورکورانه و نامتعارف است! و بيشتر مناسب نيازها و مطالبات جوامع ديگر و اهداف مبهم و برنامه های ملل غيره است
    در تهران اين بودجه از سهم بيت المال شهروندان است و مردم تهران با معضلات بنيادی ضروريات حياتی مواجه هستند و در وضعيت جشن و شادی بی حاصل و بلکه مخرب واقع نيستند ، چنانچه دستورات حضرت فاطمه س برای مسئولان حقيقتاً اولويت اهميت و مناسبت خلاقانه و رضايت واقعی ايشان را هم داشت بهتر بود ، صرفاً روش و شيوه و سنت و رسوم شادی مناسب با شرايط مردم را تطبيق با ضروريات بدهند ، مثلاً ؛ اينگونه شاديها و جشنها کلاً و صرفاً در بين اقشار مهمتر در برنامه های پيشرفت سطح اجتماعی عمومی شهر تهران و ساماندهی شهری و به نفع آنها و در محل عمومی و تحت شرايط واقعی آنها اجراء شود ؛ مانند گور خواب ها ، کارتون خوابها و بيکاران و مجموعه های صدمه ديده از نواقص و خطاهای مسئولان و مدعيان خدمات اجتماعی و شهری، که شادی حاصل توأم با جبران و تصحيح اقدامات و جايگزين پيشرفته و هوشمندانه و اسلامی تری ، برای راهکارهای خام و فقير و تلقی های بچه گانه و يا حرکات ناموزون يا مقلدانه رسوم سنتی يا بی حاصل مدرن معمول و منسوخ در جوامع غيره پيشرو در توليد معضلات اجتماعی و تمدن مدرن ناموزون و غير منطبق با شرايط واقعی عمومی بشود.