| کد خبر: 162026 |

◄ پاسخ اتوبوس‌رانی به انتقادات شورای شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران گفت: اتوبوس‌های تک کابین خطوط شبانه «BTR» استاندارد یورو۳ دارند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر به‌کارگیری اتوبوس‌های تک کابین فرسوده در خطوط بی‌آرتی گفت: اتوبوس‌های تک‌کابین خطوط شبانه «BTR» استاندارد یورو۳ دارند.

به گزارش تین‌نیوز، پیمان سنندجی  با بیان اینکه در بیشتر خطوط بی.آر.تی اعم از خط ١،٤و٧ از اتوبوس‌های دو کابین به‌صورت شبانه‌روزی استفاده می‌شود، گفت: اتوبوس‌های تک‌کابین به‌کارگیری شده در خطوط بی.آر.تی که شب‌ها سرویس‌دهی می‌کنند، دارای استاندارد یورو ٣ هستند.

وی در توضیح اظهارات عضو شورای شهر مبنی بر به‌کارگیری اتوبوس‌های تک کابین فرسوده که میزان آلایندگی آنها زیاد است، برای جابه‌جایی مسافران در ساعت پایانی شب در خطوط بی‌آرتی گفت: اتوبوس های دوکابین، روزانه به صورت ٢ شیفت در خطوط بی‌آرتی سرویس‌دهی می‌کنند، از این رو در ساعات پایانی شب برای اورهال از خط خارج می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران بابیان اینکه اتوبوس‌های دو کابین نیازمند سوخت‌گیری، نظافت و اورهال شدن هستند، تصریح کرد: در ساعات پایانی شب تا ۵:۳۰ صبح در برخی خطوط بی.آر.تی از اتوبوس‌های تک کابین با استاندارد یورو٣ استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم دغدغه عضو محترم شورای شهر برای ما نیز محترم بوده و تذکر ایشان را بررسی خواهیم کرد، افزود: چنانچه اتوبوس فرسوده‌ای در خدمات‌رسانی خطوط بی.آر.تی استفاده‌شده باشد، حتماً پیگیری می‌کنیم.

سامانه اتوبوس تندرو تهران که با نامبی‌آرتی مخفف عبارت انگلیسی( bus rapid transit ) هم شناخته می‌شود، یکی از نخستین سامانهٔ اتوبوس از این دست در ایران است. خط ۱ این سامانه که حدفاصل چهارراه تهران پارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب تهران می‌باشد در مرداد ۱۳۸۶ راه‌اندازی گردیده و سپس به تدریج کامل شد.

به گزارش خبرنگارتین‌نیوز، اتوبوس‌های دو کابین فعال در خطوط بی آر تی به‌منظور اورهال ناگزیر شب‌ها  از ناوگان جداشده و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند که شرکت واحد اتوبوس‌رانی به‌ناچار برای ارائه خدمات به مسافرین از اتوبوس‌های تک کابین که درگذشته مورداستفاده قرار می‌گرفتند استفاده می‌کند.اما اعضای شورای شهر در اعتراض به این اقدام شرکت واحد اتوبوس‌رانی به این مهم که سال‌ها است اتوبوس جدیدی به این شرکت تحویل نشده توجه نکرده و استفاده از این اتوبوس‌ها به باد انتقاد گرفته‌اند که قطعاً چندان منصفانه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.