| کد خبر: 161606 |

ارائه مقاله در هفدهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک

◄ بررسی رویدادهای غیرعادی در تصاویر ترافیکی

در حاشیه هفدهمین کنفرانس حمل‌ونقل و ترافیک که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، خانم مهندس احمدی درباره پروژه بررسی رویدادهای غیرعادی در تصاویر ترافیکی که باراهنمایی‌های دکتر غلام‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تنظیم‌شده بود مقاله‌ای ارائه کردند.

تین نیوز

در حاشیه هفدهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، خانم احمدی درباره پروژه بررسی رویدادهای غیرعادی در تصاویر ترافیکی که باراهنمایی‌های دکتر غلام‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تنظیم‌شده بود مقاله‌ای ارائه کرد.

در دوربین‌های نظارت ترافیکی یک‌سری حرکت‌های عادی و غیرعادی ثبت می‌شوند که با تحلیل آن‌ها می‌توان به کاهش ترافیک و افزایش ایمنی حمل‌ونقل شهری و جاده‌ای کمک کرد.

این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا بتوان به داده‌های به‌دست‌آمده استناد کرد. در این تصاویر اختلالات تاپیک مدل‌ها یا مدل‌های موضوع برای استخراج موضوعات پنهان استفاده می‌شود.

در فیلم ترافیکی با تعیین نقاط شاخص مانند گوشه‌ها و نقاط شکسته در هر سه ثانیه تصویری گرفته می‌شود و با در کنار هم قرار دادن این تصاویر حرکات وسایل نقلیه را موردبررسی قرار می‌دهند.

این روش در تحلیل فیلم‌های ترافیکی به کارشناسان امکان می‌دهد که حرکات غیرعادی و خطرآفرین را در ترافیک شناسایی کنند.

برای آزمایش این روش از فیلم یک چهارراه در انگلستان استفاده‌شده است. خانم احمدی در پاسخ به این سؤال که چرا از فیلم‌های ترافیکی داخلی استفاده نشد گفت: ترافیک در کشورهای اروپایی منظم‌تر است و رویدادهای غیرعادی بسیار معدود است اما در ایران حرکات غیرعادی در بین ترافیک خیلی زیاد است و باعث می‌شد تا آزمون دچار خطاهایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.