| کد خبر: 161416 |

چالش فیزیکی با تاکسی‌های اینترنتی

مقاومت در برابر تغییر، مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر گریبانگیر کسب‌وکارهای نوین شده است.

تین نیوز

مقاومت در برابر تغییر، مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر گریبانگیر کسب‌وکارهای نوین شده است.

به گزارش تین‌نیوز، در کنار این مقاومت‌ها از هر گوشه‌ای صدایی بلند است که «ما مسئول اعطای مجوزیم» و کسب‌وکارهای نو برای ادامه حیات خود سردرگم ِ دنیای مجوزها و قدرت‌طلبی سازمان‌ها و نهادهای مختلف شده‌اند. نارضایتی عده‌ای که گمان می‌کنند موقعیت شغلی‌شان به‌دلیل ورود کسب‌وکارهای نو به خطر افتاده، کار را از تجمع و شعار و اعتراض گذرانده و چماق‌کشی به راه انداخته است. به‌نظر می‌رسد این بی‌نظمی‌ها هم ناشی از تعدد قوانین و هم ناشی از فقدان قوانین و مقررات است.

هفته گذشته اسنپ، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تاکسی اینترنتی در بدو ورود به کرمان با مشکل مواجه شد. عده‌ای ناشناس   به دفتر این شرکت حمله کردند. آنها ضمن آسیب زدن به اموال این شرکت، کارمندان اسنپ را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ژوبین علاقبند، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره اسنپ به همشهری گفت: در شهرهای زیادی در مقابل پذیرش اسنپ مقاومت شده اما این نخستین بار است که به دفتر اسنپ حمله می‌شود؛ نیروهای ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند، لپ‌تاپ‌های ما را شکستند و تعدادی را سرقت کردند. در کرمان عملا جرم صورت گرفته و ما به‌صورت جدی این مسئله را مورد پیگیری قضایی قرار خواهیم داد. وی گفت: طی حمله به دفتر اسنپ که عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، 4نفر دچار شکستگی شدند و به دفتر اسنپ چند ده میلیون تومان خسارت وارد شد. علاقبند گفت: ما شناسایی حمله‌کنندگان به دفتر اسنپ را به مراجع قضایی واگذار کرده‌ایم.

فعالیت اسنپ کاملا قانونی است

علاقبند درباره مشکلاتی که برای کسب‌وکار نوین مانند اسنپ در شهرها پیش می‌آید: گفت: مشکل معمولا باید این باشد که اگر مجوز نداشته باشیم، تا زمانی که مجوز اخذ شود، اماکن فعالیت کسب‌وکار را متوقف کنند اما هم‌اکنون اسنپ دارای مجوز است. وی افزود: اسنپ براساس ماده87 قانون نظام صنفی از اتحادیه صنف کسب‌وکارهای مجازی مجوز فعالیت گرفته است. طبق قانون با کسب این مجوز ما برای فعالیت نیازمند هیچ مجوز دیگری از سازمان‌ها و نهادها نیستیم. بنابراین فعالیت اسنپ در شهرهای مختلف قانونی و براساس مجوز است. ماده87 قانون نظام صنفی می‌گوید: «فعالیت صنفی در فضای مجازی (سایبری) مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه است.» اتحادیه صنف کسب‌وکارهای مجازی به‌منظور ساماندهی و اعطای مجوز به کسب‌وکارهای اینترنتی شکل گرفته است.

آماده همکاری با تاکسیرانی‌ها هستیم

علاقبند گفت: اسنپ بستری است که در قالب آن متقاضی سفر را به ارائه‌دهنده سفر وصل می‌کند. تعامل نزدیکی با پلیس اماکن و امنیت داریم. همچنین آمادگی داریم تا در هر شهری با تاکسیرانی و آژانس‌های تاکسی و اتومبیل کرایه‌ای همکاری کنیم. هم‌اکنون نیز در شهرهای مختلف با آنها مذاکراتی انجام داده‌ایم. علاقبند اعلام کرد اسنپ در 24شهر فعال است. وی افزود: ما در شهرستان‌ها (به‌جز تهران) حدود 90هزار راننده فعال داریم.

مراجع قانونگذار اطلاع‌رسانی کنند

نایب‌رئیس هیأت مدیره اسنپ گفت: پیشنهاد می‌کنم مراجع قانونگذار و کسانی که مسئول ساماندهی کسب‌وکارهای نوین هستند و جایگاه آنها را مشخص می‌کنند و به آنها مجوز می‌دهند، هرچه سریع‌تر نسبت به وضعیت قانونی بودن فعالیت کسب‌وکارها اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی (حمله در کرمان) نباشیم.

 

 

منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.