| کد خبر: 161252 |

دبیر علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک عنوان کرد

◄ سهم حمل‌ونقل عمومی در تهران؛ کم‌تر از 20 درصد

دبیر علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از استقبال روز افزون از برگزاری این کنفرانس در کشورمان از سوی محققان و کارشناسان داخلی و خارجی خبر داد.

تین نیوز

دبیر علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از استقبال روز افزون از برگزاری این کنفرانس در کشورمان از سوی محققان و کارشناسان داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محود صفارزاده اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت شهری اهتمام خوبی در برگزاری و استفاده از خروجی‌های شانزده دوره گذشته کنفرانس داشته است.

وی در ادامه به سخنان شهردار تهران اشاره کرد و آن را این‌گونه عنوان کرد که، شهردار تهران در پیامی برای این کنفرانس ابراز داشته است: ترافیک تهران و آلودگی هوای ناشی از آن، در صدر مشکلات پایتخت قرار دارد. این دو مشکل نه تنها جسم و پیکر تهران که جان و روان شهروندان این کلان شهر را نیز آزار می دهد. واقعیت این است که شهر فروشی، تبدیل باغ‌ها به برج‌ها، اولویت حمل‌ونقل شخصی بر حمل‌ونقل عمومی، هدایت پیاده‌ها به زیرزمین و بر صدر نشاندن سواره‌ها و در یک کلام، فقدان نگاهی «انسان مدار» به شهر و توسعه شهری، محصول سیاست و عملکردی است که سال ها بر پایتخت حاکم بوده است.

امروز نه تنها سهم 75 درصدی حمل‌ونقل عمومی بر اساس پیش بینی طرح جامع محقق نشده که تنها 41 درصد حمل‌ونقل شهری تهران از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی صورت می گیرد که اگر تاکسی ها را از این آمار کم کنیم، کمتر از 20 درصد حمل‌ونقل شهری با مترو و اتوبوس انجام می‌شود و این نشان دهنده آن است که با وجود سردادن شعار توسعه حمل‌ونقل عمومی در گذشته، بیشتر در جهت گسترش حمل‌ونقل شخصی گام برداشته شده و از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه به درستی استفاده نشده است که امیدواریم با توسعه واقعی حمل‌ونقل عمومی و با ارتقای بهره وری از ظرفیت‌های مغفول مانده در این بخش، گام های موثری در این حوزه برداشته شود.

در کلیات برنامه پیشنهادی برای شهرداری تهران، روان‌سازی حمل‌ونقل شهری را به عنوان یکی از اهداف راهبردی برنامه ای که به شورای اسامی شهر تهران ارائه دادم، اعلام کردم و همچنان بر این اعتقاد هستم که توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت حمل‌ونقل ریلی، بهبود کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی، به کار گیری فن آوری ها و ایده های نوین در ارائه خدمات حمل‌ونقل، ایمنی ترافیک، توجه ویژه به عابران پیاده و به‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه با رویکرد بهبود کیفی معابر، به محقق شدن این هدف راهبردی می انجامد.

از سوی دیگر، ارتقای کیفی و کمی حمل‌ونقل شهری، جایگاه ویژه‌ای در ایجاد امید در شهروندان، جلب مشارکت آنها در امور شهری و شکوفایی شهر دارد و امیدوارم «هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک » بتواند با جدیت و دقت، در مسیر آسیب شناسی علمی و چاره اندیشی عملی برای سامان بخشی به وضعیت نابه‌سامان حمل‌ونقل شهری که تن و جان مردم تهران را فرسوده کرده، گام بردارد و نتایج برگزاری این کنفرانس، راهکارهای اجرایی در جهت حل و فصل چالش های پیش روی پایتخت در این حوزه اثر گذار، خطیر و وسیع باشد.

محمود صفارزاده در ادامه به سخنان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران اشاره کرد و گفت: دکتر پورسیدآقایی طی پیامی به منظور تشریح ابعاد مشکلات حمل‌ونقل در ایران و نیاز به رفع و رجوع آن، عنوان کرد که: موضوع ترافیک و حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ به ویژه در کلان‌شهر تهران مساله ای است که بی شک کیفیت زندگی تمام اقشار جامعه در هر منصب و با هر میزان تحصیلاتی را تحت الشعاع قرار داده است. این مشکل علاوه بر اتلاف وقت شهروندان، تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری هم دارد. ضمن اینکه بار اقتصادی سنگینی که ترافیک بر بدنه جامعه و دولت ها تحمیل می کند، امری انکارناپذیر است.

او افزود: در مسیر توسعه و گسترش شهرنشینی توجه به توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی، بکارگیری و استفاده از اصول شهرسازی و ترافیک موضوعی اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: تهران در چشم انداز 1404، شهری است که باید با تاکید بر اصول توسعه پایدار و انسان محور در حمل‌ونقل شهری، توسعه یافته و کیفیت زندگی ساکنانش مطابق با استانداردهای بین المللی ارتقا یابد، این مهم متضمن توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی یکپارچه، روان، ایمن، پاک و در جهت توسعه اقتصاد شهر بوده است.

او خاطرنشان کرد: امروزه مساله تردد و ترافیک در کلان شهرها به عنوان یک پدیده سیاسی- اجتماعی نقش بسیار حساس و مهمی را در کیفیت و ساختار اقتصادی- اجتماعی جامعه ایفا می کند. از این رو می طلبد تا با کار علمی و پژوهش محور در حل این بحران قدم های اساسی برداشته شود. این مهم میسر نمی شود مگر اینکه بستر مناسب برای ایجاد فضای گفتمان علمی فراهم شده تا با آگاهی بخشی بتوان مطالبات در این حوزه را از دستگاه های اجرایی و مرتبط پیگیر شد. در این میان گسترش حمل‌ونقل عمومی، ارتقا سطح خدمات، مدیریت تقاضای سفرهای سواره شهر تهران، فرهنگ سازی و ارتقاء سطح رفتار ترافیکی شهروندان در جهت بهبود وضعیت موجود و جلوگیری از معضات ترافیکی پایتخت، امری ضروری است.

 صفار زاده در تشریح زوایای هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که با حضور اساتید دانشگاه‌ها، صاحبنظران، دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل و دریافت حدود 1000 مقاله علمی و بهره‌گیری ازتوانمندی‌های موسسات معتبر علمی برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس می‌تواند زمینه ساز رشد، توسعه، پژوهش و اتخاذ تصمیمات علمی و اجرایی مقتضی در حوزه حمل‌ونقل شهری باشد.

وی در ادامه افزود: شهرداری تهران در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با توجه به الگوی جامع مدیریت استراتژیکی، با در نظر گرفتن ماموریت خود که ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر تهران است و بررسی عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار، به تبع یین هدف‌های بلندمدت و پس از آن تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژی‌های مناسب جهت نیل به اهداف می‌پردازد.

  دبیر علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، ابراز داشت: این کنفرانس که که طی ١٧ دوره با حمایت اساتید دانشگاه ها و موسسات معتبر علمی داخلی و خارجی برگزار شده، بستر مناسبی برای فعالان در این عرصه به منظور تبادل اطلاعات و ارتقا سطح علمی ایشان فراهم آورده است. امید آنکه با به اجرا در آمدن یافته‌های علمی مطروحه در این کنفرانس بتوانیم شهری انسان محور و مناسب برای زندگی و آسایش داشته باشیم.

Untitled-1

وی در بیان اهداف برگزاری هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، گفت:

1- ارائه آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های انجام شده محققین و متخصصین حمل‌ونقل،

2- بهره گیری از نتایج و دستاوردهای علمی کنفرانس در حوزه های اجرایی،

3- زمینه سازی جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل‌ونقل با بخش های دانشگاهی و پژوهشی داخلی و خارجی،

4- ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده‌های نوین، تجارب کاربردی و مدیریت دانش ترافیک؛

هستند که به خوبی در ارائه مقالات به آنها توجه شده است.

دبیر هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک هم‌چنین إعلام کرد: به منظور استانداردسازی ارائه مقالات، نمونه پاورپوینت برای ارائه مقالات پذیرفته شده در سایت بارگذاری شده أست.

نویسندگان مقالات پذیرفته شده بایستی فایل نمونه ارائه مقاله خود را از سایت دریافت (نمونه فارسی، نمونه انگلیسی) و پس از ویرایش حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه ٢٥ بهمن ماه جاری از طریق لینک ارسال فایل ارائه در صفحه اصلی سایت کنفرانس ارسال کنند.

مدت ارائه هر مقاله حداکثر 15 دقیقه وصدور گواهی پذیرش مقاله ، منوط به ارائه حضوری است.

هیات اجرایی إز ارائه مقالات خارج از نمونه ارائه شده جلوگیری می‌کند و گواهی پذیرش مقالات نیز برای این موارد صادر نمی شود.

 پوستر مقالات پذیرفته شده برای ارائه پوستری نیز به صورت استاندارد و یکنواخت از سوی هیات اجرایی تهیه و در سالن برگزاری نصب می‌شود. پذیرفته شدگان پوستری لازم است خلاصه مقاله خود را در چهار صفحه A4 تهیه و پرینت مقاله خود را همراه داشته و در کنار پوستر مربوطه نسبت به ارائه آن اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.