| کد خبر: 159828 |

بیمه تاکسیرانان هنوز معلق است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از سرلوحه قرار دادن شعار مدرن‌سازی تاکسیرانی خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از سرلوحه قرار دادن شعار مدرن‌سازی تاکسیرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان با اشاره به سود 18 درصدی این تسهیلات، اظهار کرد: برای نوسازی 90 هزار تاکسی در کشور تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 18 درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه بعد از طرح هدفمندی یارانه‌ها به مرور زمان و با توجه به تغییرات بودجه‌های سنواتی دولت بیمه رانندگان تاکسیران قطع شده که مشکلات فراوانی را برای این قشر زحمت‌کش به همراه داشته است.

به گفته قنادان این روزها دولت تنها 13.5 درصد از سهم بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت می‌کند که احتمال قطع شدن آن نیز برای سال آینده وجود دارد در صورت بروز چنین اتفاقی قطعاً به دلیل هزینه بالای حق بیمه، بسیاری از رانندگان از داشتن بیمه محروم می‌شوند، دولت قطعاً باید در این ارتباط چاره‌اندیشی کند.

وی با ابراز تاسف از کاهش تسهیلات تاکسیرانان طی 20 سال اخیر، یادآور شد: تاکسی‌هایی که 10 سال به بالا هستند می‌توانند از وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 18 درصد استفاده کنند که مبلغ 5 میلیون از محل اسقاط خودرو نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

قنادان با نقد نوع نگاه به بخش خصوصی و آسیب‌ دیدن حوزه تاکسیرانی از آن، یادآور شد: در مدیریت جدید تلاش شده تا علاوه بر تغییر این نگرش به سمتی گام برداشته شود که تکنولوژی روز در ارائه خدمات در این بخش به خدمت گرفته شود و کارهایی نیز در این جهت برداشته شده است.

به گزارش تین‌نیوز، این سخنان در حالی گفته می‌شود که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شده و بسیاری از دارندگان تاکسی را با سرگردانی مواجه کرده که اگر برای ان چاره‌اندیشی نشود قطعاً وام‌های اختصاص داده شده نیز کاربردی نیست و این موضوع نیز به مساله بیمه افزوده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.