| کد خبر: 159741 |

در مرکز بین‌المللی همایش‌های صدا وسیما انجام شد

◄ آغاز به کار ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صوت

ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور شهردارتهران، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران و کارشناسانی از کشورهای آلمان، سوئیس و ژاپن در مرکز بین‌المللی همایش‌های صدا وسیما برگزار شد.

تین نیوز

ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور شهردارتهران، معاون حمل ونقل و ترافیک، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران و کارشناسانی از کشورهای آلمان، سوئیس و ژاپن در مرکز بین المللی همایش های صدا وسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ششمین دور برگزاری این همایش، اظهار کرد: اولین همایش آلودگی صوت و هوا که درآذرماه سال 91 برگزار می شد به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد که خود هشداری بود برای برخورد جدی تر با این مقوله.

سید وحید حسینی، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ما است، جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه های پیشرو دنیا، می بایست بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری کرده و به تولید محتوای علمی در این زمینه بپردازد؛ لذا همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه ریزی شده و برای ششمین سال پیاپی در کشور اجرا می شود.

حسینی از همه اساتید، دانشجویان، متخصصین و دست اندرکاران مرتبط با مقوله های آلودگی هوا و صدا دعوت کرد تا با ارائه نظرات خود و حضور در کارگاه های آموزشی و شرکت در همایش شهرداری را در برگزاری موفق همایش همراهی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا بتواند جایگاهی باشد برای ارائه فعالیت های پژوهشی مرتبط و بسیار مورد نیاز در آلودگی هوا و صدا و زمینه را برای تبادل نظر کارشناسان برای جهت گیری در ارائه راهکارهای مبتنی بر اصول علمی آماده کند.

وی درادامه با ابراز تاسف از مقاومت خودروسازان کشور به منظور همراهی با این بخش، افزود: زمان آن رسیده تا این مشکل یکبار برای همیشه حل شده و کشور از آلودگی هوا رهایی پیدا کند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به این مطلب که در زمینه منشاء یابی ذرات معلق و آنالیز شیمیایی آن در هوای کلاشهرها نشستی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مصوبه ای در دولت داریم که بر اساس آن همه  کلان شهرها باید آنالیز شیمیایی ذرات معلق را انجام دهند که منشاء آن مشخص شود.

به گفته وی، برنامه ای در زمینه کنترل آلودگی هوا و اندازه گیری ذرات معلق در شهر تهران قابل اجرا در شهرهای آلوده دیگر نیست، فردا نیز کارگاهی در زمینه اپیدمیولوژی آلودگی هوا و بحث های مرگ و میر در اثر ان  تشکیل می شود، عصر فردا آژانس بین المللی همکاری ژاپن - که از مهرماه امسال در تهران مستقر شده است - پروژه مطالعاتی چهار ساله خود در زمینه آلودگی هوا را توضیح می دهد.

رئیس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: بارها در تهران باتیره شدن هوای تهران از گرد و غبار مواجه بوده ایم و لازم است که برای ورود ریزگردها سامانه هشدار در شهرداشته وجود داشته باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.