| کد خبر: 159585 |

◄ پایش معاینه فنی خودروهای دیزلی در سطح شهر تهران

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند،گفت: معاینه فنی خودروهای دیزلی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، به صورت تصادفی بررسی می‌شود.

تین نیوز

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند، گفت: معاینه‌فنی خودروهای دیزلی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، به صورت تصادفی بررسی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز محمدحسین بازگیر، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران پایش شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۹۳۹ اخطاریه صادر شده است و حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ واحد اخطاریه دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای برخی واحدها دو یا چند اخطاریه صادر شده است، تصریح کرد: ۶۴۳ اخطاریه به دلیل آلودگی آب و ۲۴۵ اخطاریه به دلیل آلودگی هوا صادر شده است.

بازگیر ادامه داد: ۵۱۵ اخطاریه زیست‌محیطی به دلیل اشکال در مدیریت پسماند برخی واحدها ،۳۹۱ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز در برخی واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی و ۴۱۷ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن ضوابط استقرار واحدها صادر شده است.

بازگیر در ادامه تصریح کرد: در چند هفته اخیر ۲۰ مورد از عوامل آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی درباره پایش منابع متحرک در شهر تهران اظهار کرد: گشت‌هایی در سطح شهر و معابر عمومی توسط ماموران محیط زیست در حال اجرا است که به طور تصادفی شماره پلاک و ساعت تردد خودروهای دیزلی یادداشت و وضعیت معاینه‌فنی آن‌ها چک می‌شود، چنانچه خودرو مشکلی در این باره داشته باشند به نیروی انتظامی مورد اعلام و پیگیری می‌شود تا با متخلفان آلودگی هوا برخورد شود.

پیش از این الهام فخاری عضو شورای شهر از خدمات سامانه 137 انتقاد کرد و گفته بود: شهرداری موضع خود را در مورد تردد خودروهای دیزلی مشخص کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.