| کد خبر: 159403 |

◄ همکاری ضعیف بانک‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

عبدالکریم حسین عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده شهری و با انتقاد از عدم همکاری شبکه بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: بی‌توجهی به نوسازی بافت‌های فرسوده هزینه‌های سنگین‌تری بر دوش دولت قرار می‌دهد.

تین نیوز

عبدالکریم حسین‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده شهری و با انتقاد از عدم همکاری شبکه بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: بی‌توجهی به نوسازی بافت‌های فرسوده هزینه‌های سنگین‌تری بر دوش دولت قرار می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ، بابیان اینکه روند اصلاحی بازار مسکن با سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده و به‌سازی آن ممکن می‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری واقعی باید در بافت‌های فرسوده شهری به علت آماده بودن زیرساخت‌ها انجام شود زیرا با این شرایط هزینه تولید واحدهای مسکونی به‌شدت کاهش می‌یابد.

دولت باید به‌سازی بافت فرسوده را تسهیل کند

وی با تأکید بر اینکه دولت به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی باید تسهیل شرایط بهسازی بافت‌های فرسوده را انجام دهند، گفت: غفلت از این موضوع ایجاد مسکن‌های نوساز و بافت‌های بازسازی‌شده را با تأخیر مواجه کرده و به‌این‌ترتیب خانه‌دار شدن جامعه هدف با مشکل روبه‌رو می‌شود.

حسین زاده بابیان اینکه باید کیفیت زیست شهری ارتقا یابد، افزود: برخورد با عواملی که در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری نمی‌کنند باید در غالب کمیته‌ای متشکل از وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و وزارت اقتصاد در دستور کار قرار بگیرد.

پیش از این محمدعلی نجفی شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع نوسازی بافت های فرسوده، گفته بود: بافت حدود 50 درصد از مساحت شهر تهران، فرسوده و 15 درصد جمعیت شهر را در خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.