| کد خبر: 159113 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ ترافیک صبحگاهی تهران ربطی به طرح ترافیک ندارد

ما ترافیک در قبل از شروع طرح ترافیک نداریم بلکه از ساعت ٧/٥صبح تا ٩صبح داریم که هیچ ارتباطی به طرح ترافیک ندارد تا ترافیک توزیع شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل گفت: طرح ترافیک به دلیل قفل شدن خیابان‌های مرکزی تهران ایجاد شد و از آن سال تا کنون هیچ خیابان و یا اتوبانی در محدوده طرح ترافیک اضافه نشده ولی تعداد خودرو از چند صد هزار به چند میلیون تبدیل شده است. 

ابراهیم یاسری در یک گروه مجازی متشکل از کارشناسان حمل‌ونقل در ادامه افزود: در طرح اخیر معاونت حمل‌ونقل شهرداری  تهران قرار است سهمیه‌ها حذف و همه بتوانند با پرداخت هزینه در محدوده طرح ترافیک ورود کنند.

وی تاکید کرد: همچنین به گفته شهرداری با اجرای این طرح، ترافیک صبح‌گاهی و عصر نخواهد بود و ترافیک توزیع می‌شود، شهرداری همچنین معتقد است با اجرای این طرح رانت دریافت مجوز طرح ترافیک دیگر نخواهد بود و همچنین به جانبازان وایثارگران که مجبورند با خودرو وارد طرح ترافیک شوند ٥٠ درصد تخفیف داده خواهد شد که هزینه آن از سوی دولت باید پرداخت شود.

یاسری تاکید کرد: این در حالی است که بنده معتقدم، شهرداری با این طرح همانند تراکم فروشی اقدام به اکسیژن‌فروشی خواهد کرد و آلودگی هوا چندین برابر خواهد شد و همانند سال‌های دهه 60 ترافیک وحشتناک خواهیم داشت.

وی گفت: ما ترافیک در قبل از شروع طرح ترافیک نداریم بلکه از ساعت ٧/٥صبح تا ٩صبح داریم که هیچ ارتباطی به طرح ترافیک ندارد تا ترافیک توزیع شود.

یاسری افزود: در حال حاضر تعداد ١٠٠هزار خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک دارند که با طرح جدید بیش از ٣ میلیون خودرو مجوز ورود به طرح ترافیک را خواهند داشت و با طرح جدید جانبازان که هزینه کمی پرداخت می‌کنند باید 50 درصد پرداخت نمایند و بقیه را دولت پرداخت کند و شهرداری هیچ سهم مالی به آنان نخواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.