| کد خبر: 158916 |

◄ سطح‌بندی ساختمان‌های نا‌ایمن تهران

ساختمان‌های ناایمن تهران سطح‌بندی می‌شوند. زهرا صدراعظم‌نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با اعلام این خبر افزود: این ساختمان‌ها در سطوح بسیار پرخطر، پرخطر و متوسط دسته‌بندی خواهند شد.

تین نیوز

به گفته زهرا صدراعظم‌نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران، ساختمان‌های ناایمن تهران سطح‌بندی می‌شوند. این عضو شورای شهر تهران افزود: این ساختمان‌ها در سطوح بسیار پرخطر، پرخطر و متوسط دسته‌بندی خواهند شد.

صدراعظم‌نوری با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: قرار بود ساختمان‌ها و ابنیه خطرآفرین و مشابه پلاسکو شناسایی و بر اساس دستورالعمل موجود اخطارهای لازم به مالکان و ذی‌نفعان داده شود که در این میان ۱۰ بازارچه ناایمن در منطقه ۱۱ و ۱۲ هم اخطار گرفتند که ۳بازارچه به دلیل بی‌توجهی به اخطارها پلمب شدند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا پلمب بازارچه‌های ناایمن متوقف‌شده است، گفت: بقیه بازارچه‌ها بعد از دریافت دستورالعمل ایمن‌سازی اقدامات خود را آغاز کرده‌اند که این فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی ابعاد مختلف دارد و عملیاتی زمان‌بر است گفت: چنانچه مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌ها و بازارچه‌های ناایمن از دستورالعمل ایمن‌سازی تمکین نکنند، ساختمان آن‌ها نیز تعطیل می‌شود. در این راستا از ۷۳۰۰ ساختمانی که به‌عنوان ساختمان ناایمن شناسایی‌شده‌ اولویت‌بندی صورت گرفته است که بر اساس اولویت‌بندی‌ها موظف‌اند اقدام به ایمن‌سازی اماکن کنند. قرار شد با توجه به شاخص‌ها و ارزیابی ریسک اولویت‌بندی صورت بگیرد و بر اساس آن با هماهنگی مرجع قضایی اخطار داده شود.

زهرا صدراعظم‌نوری در خصوص گزارش کمیته ایمنی شورا درباره ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: قرار است کمیته ایمنی شورا در زمان دیگری گزارش ایمنی ساختمان‌ها و آخرین وضعیت ساختمان‌ها را ارائه دهد و این موضوع در دستور کار قرار دارد. او در رابطه با ایمن‌سازی پل‌های قدیمی شهر تهران در برابر زلزله هم گفت: همه موضوعات را نباید به زلزله گره بزنیم چراکه موجب ناامنی، بی‌اعتمادی و استرس برای مردم می‌شود. اگر هر موضوعی را به زلزله ربط دهیم، مردم خود را در شرایط ناایمن می‌بینند که به‌شدت بر سلامت روح و جسم آن‌ها اثر می‌گذارد؛ البته این مسأله به معنای این نیست که نباید به مسائل ایمنی بی‌توجه بود بلکه باید ایمن‌سازی ساختمان‌ها، ابنیه و پل‌های پایتخت انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.