| کد خبر: 157960 |

◄ اعتراض تاکسی‌داران فرودگاه امام به تاکسی‌های اینترنتی

جمعی از رانندگان تاکسی‌های مستقر در فرودگاه امام صبح امروز ( سوم دی ماه ) در اعتراض به فعالیت اسنپ و تپسی در فرودگاه‌های کشور اقدام به تجمع مسالمت آمیز در مقابل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود در این زمینه شدند.

تین نیوز

جمعی از رانندگان تاکسی‌های مستقر در فرودگاه امام صبح امروز (سوم دی‌ماه) در اعتراض به فعالیت اسنپ و تپسی در فرودگاه‌های کشور اقدام به تجمع مسالمت آمیز  در مقابل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود در این زمینه شدند.

به گزارش تین‌نیوز،  در بخشی از بیانیه‌ای که از سوی این افراد قرائت و در اختیار تین‌نیوز نیز قرار گرفته، ضمن  غیرقانونی دانستن فعالیت و حمل مسافر توسط شرکت‌های موبایلی اینترنتی موجود از جمله اسنپ، تپسی و غیره در فرودگاه بین‌المللی امام آمده است: ما جمعی از رانندگان تاکسی‌های مستقر در فرودگاه حضرت امام‌خمینی (ره) هستیم که پیرو درخواست آن فرودگاه نوسازی ناوگان کرده و خودروهای لوکس را جایگزین سمندهای چند سال کارکرد خود نموده‌ایم ولی متاسفانه در راستای انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان چندین ماه است با مشکلاتی که مسافرکش‌های شخصی و شرکت‌های موبایلی- اینترنتی به‌وجود آورده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنیم.

photo_2017-12-24_10-48-50

در ادامه این بیانیه آمده است: مطابق مقررات فرودگاهـ‌های شهر تهران (فـرودگاه بین‌المـللی امام‌خمـینی (ره) و مـهرآباد) انتظار مقابل درب‌های ورودوخروج مسافران فرودگاه و سوار کردن مسافر از آن نقطه صرفاً برای تاکسی‌های فرودگاه مجاز است. از مسئولین خواهشمندیم لطفاً در سرویس‌های به مبدا و مقصد فرودگاه، این مقررات را مدنظر قرار دهند. رانندگان اسنپ و تپسی با پارک خودروهای خود در جاده اصلی فرودگاه با بستن گذرگاه پر رفت‌وآمد مسافران باعث اختلال و بی نظمی در روند سیستم سرویس دهی به مسافران می‌شوند.

 

photo_2017-12-24_10-48-47

به گزارش تین‌نیوز، در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: برخورد با مسافرکش‌های شخصی موجب جلـوگیری از زیان به این قشر زحمـتکش (تاکسیرانان فرودگاه ) می‌شود و نیز می‌تواند تا حدودی هم به حل معضل ترافیک کمک کند. وقتی یک شرکت با خودروهای ارزان‌قیمت و متفرقه و خارج از استانداردهای اعلامی از طرف فرودگاه  بدون پرداخت عـوارض و مالیات شروع به فعـالیت کند؛ مسلماً خدمات ارزان‌تری ارائه خواهد داد . اکنون مشکل اصـلی ما قیمت نیست بلکه مردم به دلیل سرعت و سهولت در دسترسی از مسافرکشان اینترنتی استفاده می‌کنند و چون تازه شروع به کار کرده‌اند قطعا با گذشت مدت کوتاهی از حالت سوددهی خارج شده و قیمت خود را افزایش خواهند داد. کسی که با سختی توانسته یک تاکسی بخرد و بجای اینکه درآمد بالاتری داشته باشد درآمدش بسیار بسیار کمتر از کسانی است که در این گونه شرکت‌ها کار می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، در بیانیه این رانندگان در ادامه با اشاره به این‌که اکثر رانندگان تاکسی فرودگاه در بخش گردشـگری و سرویس‌دهی به مسافران خارجی آموزش دیده‌اند، از عدم برخورد مسئولان و ماموران راهنمایی و رانندگی با رانندگان مسافربرهای شخصی انتقاد و عنوان شده است: مسافربرهای شخصی در برابر دیدگان ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند اما ماموران بدون توجه به امنیت عمومی جامعه هیچ برخوردی با آنها صورت نمی‌دهند!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نکته دیگر این‌که در زمان پروازها متاسفانه شاهد حضور مسافرکش‌های شخصی بر روی سکوها و در سالن‌های فرودگاه هستیم که اعتراضات روز به روز شدیدتر شده و در نهایت منجر به درگیری لفظی و بدنی میان دو راننده می‌شود. همچنین روند مسافرکشی شخصی در فرودگاه‌های شهر تهران تاثیر بسیار بدی در زندگی رانندگان تاکسی گذاشته و به‌زودی در کنار هزاران شغل ایجاد شده برای جوانان، هزاران شغل از دست رفته خواهیم داشت.

به گزارش تین‌نیوز، در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: از شما مسئولین محترم عاجزانه خواستاریم برنامه‌ای جهت برخورد با شرکت‌های اینترنتی و موبایلی از جمله اسنپ و تپسی و غیره در فرودگاه حضرت امام (ره) تدوین نمایید. این قشر زحمت‌کش در ساماندهی و برخورد با مسافرکش‌های اینترنتی که به صورت آنلاین و غیرقانونی فعالیت  دارند نیازمند همکاری شما عزیزان هستند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 3 1

    تا چه حد اعتراض تعمیرکاران تلویزیون های سیاه و سفید به کارخانه های تولید تلویزیون های ال سی دی قابل قبول است؟! آیا وقت جدا شدن از عادت های قدیمی و همراه شدن با تکنولوژی و احترام به حقوق مشتری برای انتخاب بهترین خدمات فرا نرسیده است؟

    • علی 1 1

      استفاده نکردن از تاکسی کمری هیبرید 2016 دور مقابل استفاده از تاکسی پراید برگشت به عقب میباشد و این پیشرفت نیست

  • سجاد 0 0

    چرا نباید مردم خودشون تصمیم بگیرند اگه این دو شرکت نبودن تاکسی ها خدا رو بندگی نمیکردن آقا مردم ندارن که بیان یه مسیر ۵۰ تومانی رو ۱۵۰ بدن اونایی که دارن میدن این پولو اونایی که ندارن و زیاد هستند با همون ماشینای به قول شما بی کیفیت میرن ما خیلی وقته که صفای خوبی رو به لقای بدی بخشیدیم همین تاکسیها تا بارون میاد یا برف میاد ۵ برابر کرایه میگیرن و فقط دربست میرن