| کد خبر: 157683 |

طرح LEZ باعث کاهش آلودگی هوا شده است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرح LEZ تصریح کرد: طرح LEZ باعث کاهش آلودگی هوا شده است، همچنین به مردم استان توصیه می گردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

تین نیوز

 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرح LEZ تصریح کرد: طرح LEZ باعث کاهش آلودگی هوا شده است، همچنین به مردم استان توصیه می گردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

به گزارش تین‌نیوز، ششمین جلسه ترافیک استان آذربایجان شرقی همزمان با مشکل آلودگی هوا در محل جلسات معاونت استانداری تشکیل شد، الودگی هوای کلانشهر تبریز به عنوان دستور اول این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرحLEZ، گفت: LEZ ، طرحی است که اگر مردم در این زمینه همکاری های لازم را با سازمان ها انجام دهند مطمئنا در بحث کاهش آلودگی هوا، به توفیقاتی دست خواهیم یافت.

محمدصادق پورمهدی در خصوص طرح زوج و فرد خودروهای شخصی یادآور شد: اگر طرح زوج و فرد و LEZ در این شرایط جوی صورت نمی گرفت الودگی هوا بیش از ۲۰۰PSI می شود که باید در آن هنگام مردم شهر را ترک می کردند.

وی افزود: از همکاران و مسئولان، همچنین مردم شهر تبریز قدردانی می‌کنیم، چراکه در این روزهای بسیار سختی شهر با آلودگی هوا درگیر بود، با همکاری هم توانستنیم ازمیزان آلودگی بکاهیم.

وی با بیان اینکه ما دوست نداریم همشهریان بخاطر مسائل جزئی جریمه شوند اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی باعث می شود مردم شهر از آنان استفاده کنند و از تردد وسیله نقلیه شخصی کاسته شود همچنین این نکته باعث می‌شود تا اعمال قانون نگردند.

وی از عموم مردم تقاضا کرد در این شرایط جوی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

اصغر باقری فر، سرپرست سازمان قطار شهری تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه ساخت وساز مترو یک مشکل ساختاری وجود داشت، علیرغم این مشکلات ما در تلاشیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم، طی روزهای آتی تعداد واگن ها قطار شهری بیشتر خواهد شد تا مردم به راحتی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به آمار روزانه استفاده مردم شهر تبریز از قطار شهری افزود: روزانه ۳ هزار نفر از مترو استفاده می ‌کنند.

سونیا اندیش، عضو شورای شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تا هنگامی که بنزین به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد طبیعتا همه مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده خواهند کرد، چرا که قیمت پایین بنزین قابل قیاس با کرایه‌های اتوبوس ها و تاکسی های شهری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اگر سوپسید بنزین برای عموم مردم توزیع نشود مردم همچنان از وسایل نقلیه خود استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: اگر دولت سهم مردم را به صورت مساوی پرداخت نکند مردم نیز از وسایل حمل و نقل شخصی خود استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد:در ارتباط برای رفع این مشکلات ما نیاز به همکاری با سازمان ها به خصوص سازمان راهنمایی و رانندگی خواهیم داشت.

اندیش با بیان اینکه در دنیا گران ترین و لوکس ترین وسیله حمل و نقل تاکسی است، یادآور شد: در تمام کشورهای جهان تاکسی به عنوان لوکس ترین وسیله حمل و نقل معرفی شده ولی متاسفانه در کشور ما این نگرش وجود ندارد.

یوسفی در خصوص دستور دوم جلسه توضیح داد:۳هزار و ۶۸۰تاکسی در سطح شهر تبریز نو سازی شده و این نوسازی در سطح کشور رتبه اول بعد از تهران را شامل می شود، نوسازی تاکسی های فرسوده باعث می شود کارها به موازات هم خوب پیش رود.

ناصر میکائیلی رئیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست در خصوص طرح زوج وفرد خودروها ادامه داد: همه سال در ماه های فصل پاییز و زمستان با مشکل الودگی هوا روبه رو می شویم که از امسال باید برنامه های لازم را برای سالهای بعد در نظر گیریم و حداقل از۱۵آذر تا نیمه اول بهمن ماه این طرح را اجرا کنیم.

وی در خصوص خودروهاای فرسوده یادآورشد: ۸۰ درصدآلایندگی خودروها فرسوده مربوط به خوردوهای برون شهری و ۴۰ درصد آن خودروهای درون شهری را شامل می شود، افزایش دوربین ها برای اعمال قانون در سطح شهر نیز ازدیگر پیشنهادات برای کاهش آلودگی و اجرای طرح LEZ است.

قاسمی، مدیر محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، در خصوص آلودگی هوای شهر تبریز گفت: براساس اخرین مطالعه ای که انجام شده صنایع، وسایل نقلیه عمومی باعث آلودگی هوا شده است در این راستا خودروها ۷۵درصد، صنایع ۲۵ درصد و مصارف خانگی۳درصد در الودگی هوا اثر دارد.

وی گفت: عمده موضوعی که هم اینک باعت آلودگی شده بحت زباله سوزی در شهرک شهید مدنی است.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.