| کد خبر: 157515 |

◄ اپلیکیشن «فون‌پی» و حکایت «غر زنی‌ها»

به تازگی دل‌نوشته‌ای از «محمد حسین دیزجی» کارشناس ارشد روابط عمومی و امور بین‌الملل در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی حمل‌ونقلی منتشر شده که حکایت از ضعف‌های موجود در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حمل‌ونقل دارد.

تین نیوز

به تازگی دل‌نوشته‌ای از «محمد حسین دیزجی» کارشناس ارشد روابط عمومی و امور بین‌الملل در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی حمل‌ونقلی منتشر شده که حکایت از ضعف‌های موجود در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حمل‌ونقل دارد.

در این یادداشت آمده است:  سوار تاکسی خطی شدم. اطلاع داشتم که تعدادی از راننده‌های این خط مسیری، سیستم پرداخت فون‌پی را نصب کرده‌اند. مسافرانی که روی گوشی تلفن همراه خودشان این اپلیکیشن را داشته باشند خیلی راحت با اسکن بارکد نصب شده در داخل تاکسی، کرایه خودشان را پرداخت می‌کنند. 

در طول مسیر چند بار از مسافران خواست که پول خرد بدهند. کرایه 1600 تومان بود و برای 100 تومانی مشکل داشت.

گفتم: شما چرا از این سیستم بارکد استفاده نمی‌کنی؟ خیلی از همکاران شما آن را نصب کردند و دیگر بحث و صحبتی با مسافران برای پول خرد ندارند. مگر کسی که اینترنت روی گوشی نداشته باشد یا این که اپلیکیشن را نصب نکرده باشد.

گفت: من حوصله رفتن به بانک و گرفتن پول از دستگاه را ندارم. وقتی شب می‌روم خانه می‌خواهم پول نقد با خودم ببرم.

گفتم: پس دیگر نباید برای نداشتن پول خرد با مسافر کلنجار بروی. 

اسکناس 5 هزار تومانی را به راننده دادم تا کرایه 1600 تومانی را کم کند و بقیه‌اش را پرداخت کند. این همه دستگاه عابربانک در خیابان‌های مختلف شهر هست اما وقتی برایمان دشوار است که از آنها استفاده کنیم، پس غر زدن به مسافر بی معناست. یک راه آسان هم که پیش پای آدم می گذارند از زور تنبلی حاضر نیستیم استفاده کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.