| کد خبر: 157200 |

◄ شهردار و استاندار تهران در ترکیب ستاد مدیریت بحران

در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اختیارات شهرداری در مدیریت بحران کاهش یافته است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصمیم مجلس برای اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به ترکیب ستاد مدیریت بحران، خبر داد و گفت: در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اختیارات شهرداری در مدیریت بحران کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمید بنائی اظهار کرد:  بر این اساس مقرر شد تا در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور که در کمیسیون شوراهای مجلس به تصویب رسیده و این روزها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، سند راهبرد ملی مدیریت بحران با تایید ستاد ملی پیشگیری از حوادث و با هماهنگی و فرماندهی بحران تدوین و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران کشور برسد که با اتمام بررسی قطعاً به منظور اجرا در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.

وی افزود: نمایندگان  مجلس  پس از بررسی به این نتیجه دست یافتند که در کلان‌شهر تهران علاوه بر فرماندار، استاندار و شهردار تهران هم به ترکیب ستاد مدیریت بحران اضافه شوند و مسئولیت و مدیریت آن نیز بر عهده وزیر کشور باشد.

نماینده گناباد در مجلس  افزود: بر خلاف گذشته در لایحه، اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به مدیریت بحران پایتخت، وظیفه مشخصی در فرآیند مدیریت بحران به شهرداری‌ها واگذار نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک نمایندگان دولت و مجلس می‌توان لایحه اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به مدیریت بحران پایتخت را به‌روزرسانی کرده و یا در صورت نیاز به بازگرداندن لایحه به دولت در دستور کار قرار می‌گیرد که با این اتفاق فرصتی برای اصلاح برخی از مفاد آن برای ما مهیا می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.