| کد خبر: 157082 |

◄ محدوده طرح ترافیک تغییر می‌کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از بازنگری محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: با آغاز به کار شورای شهر تهران و کمیسیون حمل‌ونقل، شعار توسعه حمل‌ونقل روان و ایمنی و همچنین کاهش آلودگی هوا برای کمیسیون تعریف شد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از بازنگری محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: در حال حاضر محدوده فعلی طرح ترافیک در 37 سال گذشته به همین شکل اجراشده است و تنها اتفاقی که در این سال‌ها افتاده است عوارض و تعرفه محدوده طرح ترافیک اضافه‌شده است و کل درآمد حاصل از محدوده طرح ترافیک نیز 300 تا 350 میلیارد تومان است که این رقم نصف حقوق یک ماه شهرداری تهران است.

محمد علیخانی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت طرح  شناسایی‌ گره‌های ترافیکی در شهر تهران و ارائه برنامه‌های عملیاتی برای رفع آن‌ها گفت: در این زمینه نیز با پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل شهرداری جلساتی را برگزار کرده‌ایم و به‌زودی قرار است به جمع‌بندی در این بخش برسیم.

 علیخانی در جریان ارائه گزارش صدروزه کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس ادعای مسئولان مدیریت شهری درگذشته اعلام شده بود که 18 الی 20 میلیون سفر در شهر تهران انجام می‌شود که سهم حمل‌ونقل عمومی 63 درصد است اما آنچه ما به دست آوردیم و قاعدتاً واقعی است سهم حمل‌ونقل عمومی 49 درصد و آن‌هم با احتساب تاکسی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس و طبق آمار مسئولان مدیریت شهری در دوره قبل اعلام‌شده بود که حدود 3 میلیون و 100 هزار سفر روزانه با مترو انجام می‌شود که در همین زمینه و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این دوره مشخص شد که آمار واقعی در این زمینه نیز زیر 2 میلیون سفر با مترو است.

علیخانی با انتقاد به افتتاح نمایشی برخی از ایستگاه‌های مترو در دوره گذشته بیان کرد: متأسفانه در این زمینه شاهد افتتاح نمایشی خط 7 بودیم که با تعطیلی خط 7، قطارهایی که در این خطوط مورداستفاده قرار می‌گرفتند به خطوط قبلی برگشت داده شدند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین شخص شهردار تهران قول داده‌شده این خط (خط 7) تا پایان سال مجدداً به بهره‌برداری برسد.

علیخانی با تأکید بر اینکه مترو جزو اولویت‌های حمل‌ونقل در شهر تهران محسوب می‌شود گفت: ما در حال حاضر 7 خط‌داریم که برای تکمیل خطوط این 7 خط نیاز به 22 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این رقم 10 هزار میلیارد تومان برای خرید 2 هزار واگن نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه ما خطی تحت عنوان خط 8 مترو در تهران نداریم گفت: اینکه عنوان‌شده خط 8 در تهران راه‌اندازی شده است درست نیست چراکه خط 8‌ ای که اعلام‌شده ادامه خط 1 در خطوط توسعه جنوبی خط 1 است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بحثی که در کمیسیون مطرح شد این بود که شهرداری تهران چگونه می‌تواند 22 هزار میلیارد تومان را برای تکمیل خطوط  7 گانه تهران تأمین کند و قاعدتاً با بودجه‌ای که شهرداری تهران دارد تأمین این رقم دور از انتظار است و بر همین اساس ما به دنبال منابع جدید درآمدی رفته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در ادامه به سامانه کنترل پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمامی مشخصات پروژه‌های عمرانی ثبت و ضبط می‌شود و می‌توان میزان پیشرفت پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات را در این سامانه دنبال و پیگیری کرد .

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.