| کد خبر: 156925 |

◄ دو طرح شورای شهر برای درآمدزایی شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: هدف ما توسعه حمل‌ونقل ریل محور است که کاملاً با چالش آلودگی هوا مرتبط است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: هدف ما توسعه حمل‌ونقل ریل‌محور است که کاملاً با چالش آلودگی هوا مرتبط است.

محمد علیخانی افزود: به‌منظور پرهیز از پراکندگی فعالیت‌های مختلف و برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است نمونه‌ای از اقدامات اساسی با رعایت همه موارد محیط زیستی به‌صورت پایلوت در شهر تهران انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت نقدینگی شهرداری تهران، توجه به درآمدهای پایدار را ضروری دانست و گفت: ما به دنبال اجرای دو طرح توسعه پارکینگ‌های شهری و ساماندهی آن‌ها و همچنین پیش‌بینی عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری در محدوده ۳گانه طرح ترافیک از خارج به داخل شهر هستیم.

علیخانی با اشاره به پروژه‌های سطح شهر که مشکلاتی را به‌ویژه در بحث‌های مربوط به ترافیک و بروز انواع آلودگی‌ها به وجود آورده‌اند گفت: موفقیت زمانی حاصل خواهد شد که موضوع محیط‌زیست با مسائل اقتصادی گره‌خورده و یک ارتباط تنگاتنگ و معنی‌داری بین آن‌ها برقرار باشد.

وی معضل و بحران اصلی امروزه شهر را به ترتیب آلودگی هوا و کمبود منابع آبی دانست و افزود: موضوعی مهم‌تر از مشارکت مردم در بحث بهبود محیط‌زیست شهری وجود ندارد و هدف ما ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه در ارزیابی‌های محیط زیستی پروژه‌ها ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به‌صورت هم‌زمان بررسی می‌شوند، گفت: تصویب هر پروژه در شهرداری تهران باید بعد از مطالعات و ارزیابی‌های محیط زیستی صورت بگیرد.

علی پور در ادامه گفت: باید به سمت اجرای روش‌های نوین در شهر برویم مثلاً در پروژه‌های عمرانی کاهش سطوح غیرقابل نفوذ در شهر باهدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مدیریت منابع آبی و در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی جهت کاهش انتشار آلاینده‌های هوا مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، وی همچنین پیش‌بینی پتانسیل استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی در سازه‌های جدید شهری را ضروری دانست و گفت: با توجه به مصوبه دولت در خصوص تأمین ۲۰ درصد از انرژی مصرفی در ساختمان‌های دولتی و عمومی از انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال ۹۷، مرکز مدیریت محیط‌زیست شهرداری تهران آماده همکاری در خصوص مشاوره‌های فنی است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.