| کد خبر: 156621 |

شهردار تهران

◄ 170 هکتار از زمین‌های اطراف راه‌آهن، فضای سبز می‌شود

با توافق صورت گرفته 170 هکتار از زمین‌های راه‌آهن در مناطق 17 و 18 در اختیار شهرداری قرار گرفت که در این رابطه 450 میلیارد تومان نیز شهرداری برای خرید زمین‌ها اختصاص داده است که از طریق املاک و امکانات و منابع شهرداری تهران پرداخت و تحویل شهرداری داده می‌شود.

تین نیوز

مراسم بهره برداری از 53 پروژه عمرانی، خدماتی، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی در منطقه 11 طی مراسمی با حضور محمدعلی نجفی شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری پایتخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح 53 پروژه شهری در منطقه 11 تهران، اظهار کرد: احداث بوستان شهید حججی به مساحت هفت هکتار، بوستان دامپزشکی به مساحت بیش از 2 هکتار و نوسازی مساجد پنبه‌چی و رضوی از جمله 4 پروژه شاخص بهره برداری شده دراین منطقه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اظهار امیدواری در خصوص این‌که، امیدواریم بتوانیم نهضت خدمت‌رسانی به شهروندان را ادامه دهیم، افزود: قرار شد در منطقه 11 و 10 میدان میوه و تره‌بار دیگری احداث کنیم تا خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه افزایش پیدا کند.

نجفی درباره توافق با وزارت راه و شهرسازی درباره زمین‌های منطقه 17 و 18 نیز اظهار کرد: با توافق صورت گرفته 170 هکتار از زمین‌های راه‌آهن در مناطق 17 و 18 در اختیار شهرداری قرار گرفت که در این رابطه 450 میلیارد تومان نیز شهرداری برای خرید زمین‌ها اختصاص داده است که از طریق املاک و امکانات و منابع شهرداری تهران پرداخت و تحویل شهرداری داده می‌شود.

وی گفت: طرح جامعی برای این زمین‌ها در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه عرض زمین کم است و بارگذاری زیادی نمی‌توان آنجا انجام داد بخشی از فضای این زمین تبدیل به فضای سبز می‌شود و بخش دیگری نیز کاربری‌های دیگری خواهد داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پادگان 06 تهران گفت: با پادگان 06 ارتش نیز هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و اگر توافق لازم صورت بگیرد در قبال ارائه خدمات و املاک با ارتش اقدام خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به تاکید ریاست جمهوری برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: طرحی ارائه شد که در آن ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از بلو به بلوک به محله محوری نوسازی تغییر کرده است.

 محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران درباره زمان بهره‌برداری خط 7 متروی تهران با اشاره به لزوم ایمن سازی این خط گفت: سال‌هاست که یک سوم بودجه شهرداری تهران از طریق منابع غیرنقدی تامین می‌شود و شهرداری تهران بخشی از املاک خود را به فروش می‌رساند تا در حوزه فعالیت‌های عمومی هزینه کند.

وی افزود: بودجه سال جاری شهرداری تهران بیش از 17 هزار میلیارد تومان است که 6 هزار میلیارد تومان آن غیرنقد است. شهرداری تهران زمانی که ملکی را در اختیار دارد می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و برای دیگر خدمات شهر هزینه کند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: حدود 400 میلیارد تومان برای بازگشایی مجدد خط 7 متروی تهران بودجه لازم است که البته این بودجه نمی‌تواند همه ایستگاه‌های این خط را آماده بهره‌برداری کند اما ایمنی در این ایستگاه‌ها لحاظ می‌شود و می‌تواند به شهروندان تهرانی خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری این خط به افتتاح برسد و از همکاران خود نیز درخواست می‌کنم که این مهم محقق شود و اگر بهره‌برداری این خط تا پایان سال جاری انجام نشود قطعا دلایل آن را به مردم توضیح خواهیم داد.

شهردار تهران در خصوص استفاده از فاینانس‌ برای خرید اتوبوس‌های جدید برای ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به دنبال تامین 1000 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران از طریق فاینانس‌ها هستیم که در آینده 400 دستگاه وارد حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهند شد.

شهردار تهران در خصوص راهکار شهرداری تهران برای معضل بافت فرسوده کلان‌شهر تهران اظهار کرد: رئیس جمهوری نیز علاقمند به موضوع حل بافت فرسوده شهر تهران هستند لذا طرحی ارائه شد تا با همکاری و تعامل بخش خصوصی ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از نوسازی بلوک به بلوک  به نوسازی محله به محله تغییر پیدا کند، به شکلی که شهروندان را از محله‌ای به ساختمان‌های دیگر منتقل می‌کنیم و پس از خالی شدن محله امکان نوسازی محله به محله برای ما در این طرح فراهم می‌شود. امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی این طرح اجرایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.