| کد خبر: 156582 |

◄ فاصله زیاد تهران تا تحقق شرایط انسان‌محوری

معاون امور مناطق شهرداری تهران شهر انسان محور را دارای قابلیت تردد و سکونت برای همه مردم دانست.

تین نیوز

 معاون امور مناطق شهرداری تهران شهر انسان محور را دارای قابلیت تردد و سکونت برای همه مردم دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسن رباطی با اشاره به ضرورت حرکت به سوی ایجاد شهر انسان محور، اظهار کرد:  اقدامات صورت گرفته در مناطق شهری با نگاه به اقشار آسیب پذیر مانند معلولان، افراد کم توان جسمی، کودکان و زنان باردار صورت می گیرد. تکنولوژی این روزها به خدمت بشریت آمده است و می توان با تکیه بر این ابزار، فضای شهری را برای حضور اقشار مختلف مناسب سازی کرد.

 وی در ادامه سخنان خود، افزود: شهر انسان محور شهری است که همه افراد بتوانند بدون نگرانی در آن تردد کرده و از امکانات آن استفاده کنند؛ 12  آذر بهانه ای است تا به یاد داشته باشیم شهر تنها متعلق به جوانان و افراد سالم نبوده و همه باید بتوانند در آن به راحتی زندگی و تردد داشته باشند.

رباطی

رباطی با اشاره به ارائه لایحه حمایت از معلولان از سوی هیئت دولت، یاداور شد: امکانات شهر برای استفاده از معلولان چندان مناسب نیست اما در این بین مالکان ساختمان هایی شخصی نیز در ساخت وسازهای خود به این قشر توجه نشان نداده و این نشان می دهد شهر برای تبدیل شدن به فضایی برای زندگی این افراد نیاز به فرهنگ سازی و تغییر نگاه مدیریت شهری است.

به گفته وی، وسایل حمل ونقل عمومی، بوستان، پیاده روها، ساختمان ها در دو بخش شخصی و اداری و در مجموع تمام فضای شهری با این نگاه که برای همه افراد ساکن در شهر مناسب باشد، باید طراحی و ساخته شود.

 معاون امور مناطق شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تقریباً تمامی مراکز درمانی  نیز برای حضور آسان  معلولان و جانبازان  طراحی نشده است و بهبود این شرایط تنها با همکاری شهروندان، مدیریت شهری و دولت امکان پذیر است ولی ان چه مسلم است این که تا دستیابی به شهر انسان محور فاصله زیادی وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.