| کد خبر: 156539 |

امروز روز جهانی معلولان است

◄ عدم تناسب زیر ساخت‌های شهری با زندگی معلولان

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران از روز دوازدهم آذرماه به‌عنوان روز جهانی معلولان یادکرد و گفت: شهرهای ما فاقد شرایط مناسبی برای معلولان است.

تین نیوز

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران از روز دوازدهم آذرماه به‌عنوان روز جهانی معلولان یاد کرد و گفت: شهرهای ما فاقد شرایط مناسبی برای معلولان است.

 انصاری گفت: با توجه به مشکلات موجود، شهروندان معلول در 3حوزه نیازمند بررسی و توجه هستند. نخست اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی، باید تلاش‌هایی برای پذیرش مددخواهان صورت بگیرد. در دومین گام باید تلاش کنیم که همت، پشتکار و امید را در توان‌خواهان بالا ببریم. اگر ما بتوانیم انگیزه و امید را در آن‌ها بالا ببریم به‌یقین انسان‌های بزرگی را داشته و داریم که توانسته‌اند غیرممکن‌ها را ممکن کنند.

به گفته وی، سومین نکته به مناسب‌سازی‌ شهر مربوط است؛ مناسب‌سازی‌ مکان‌های شهری مانند پیاده‌رو‌ها، ساختمان‌های اداری و وسایل حمل‌ونقل عمومی باید به‌گونه‌ای سامان داده شود که معلولان ما با حداقل امکانات و با حداقل مزاحمت‌ها بتوانند استفاده مطلوب را ببرند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از همشهری، وی گفت:در طول سال‌های گذشته شعارهای زیادی برای مناسب‌سازی شهرها ازجمله شهرهای بزرگ برای معلولان داده‌ایم اما کامل به آن‌ها عمل‌نکرده‌ایم چون نگاه به شهر یک نگاه ماشین‌محور است و باید برای سهولت در تردد معلولان از محله‌ها شروع کنیم تا به‌کل شهر برسیم.

انصاری افزود: با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید انتظار می‌رود که حجم قابل‌توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری به فرهنگ زیست شهری و شهر انسان‌مدار اختصاص پیدا کند و بهره‌وری خدمات افزایش خواهد یافت.

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.