| کد خبر: 156085 |

◄ حضور مسئولان بنیاد در مجلس برای تعیین تکلیف «پلاسکو»

چهارشنبه هفته آینده کمیسیون عمران مجلس میزبان مسئولان وزارت راه و مسئولان بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف این ساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در ساخت این ساختمان نارضایتی های عدیده ای را از سوی صاحبان و کسبه رقم زده است.

تین نیوز

چهارشنبه هفته آینده کمیسیون عمران مجلس میزبان مسئولان وزارت راه و مسئولان بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف این ساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در ساخت این ساختمان نارضایتی های عدیده ای را از سوی صاحبان و کسبه رقم زده است.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو ، گفت: تاخیر 11 ماهه در ساخت مجدد این ساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ساخت مجدد ساختمان پلاسکو باید با شیوه مهندسی روز و با نظارتی دو برابر آنچه تاکنون بوده صورت بگیرد، افزود: با توجه به تخریب هایی که در سال های اخیر در نتیجه بلایای طبیعی رخ می دهد ساده انگاشتن نحوه ساخت و سازها و سهل انگاری در نظارت ها به هیچ وجه به صلاح نبوده و به مثابه تخلف باید با آن برخورد شود.

ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد، این ساختمان در ساعت 8 صبح سی ام دی ماه 1395 ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران دچار حریق شده که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فرو ریخت.

 زمان بررسی در کمیسیون عمران مجلس

نماینده مردم جهرم در مجلس ، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس هفته آینده گزارش اقدامات انجام شده در خصوص ساختمان پلاسکو را از مسئولان مربوطه مطالبه خواهد کرد، گفت: در صورتی که هیچ دلیل قانع کننده ای در خصوص تعلل برای ساخت مجدد این ساختمان وجود نداشته باشد با دستگاه خاطی برخورد می شود.

ساخت مجدد پلاسکو

رضایی با یادآوری تخریب ساختمانی با عمر کمتر از یک سال در زلزله غرب کشور بر ضرورت تشدید نظارت ها در حین ساخت وسازها تاکید کرد و افزود: ساختمان پلاسکو نیز به علت عمر بالا و فرسودگی تخریب شد اکنون در ساخت مجدد آن باید استانداردهای روز دنیا و مصالح با کیفیت استفاده شود.

به گزارش خانه ملت، وی با بیان اینکه نظام مهندسی و همچنین شهرداری باید در تمام مراحل ساخت ساختمان پلاسکو و سایر ساختمان های مشابه نظارت داشته باشند، گفت: مجلس تمام قد جلوی ساخت ساخت سازه های غیر ایمن و غیر مستحکم ایستاده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس پیگیر تسریع در آغاز به کار اجرایی در حوزه ساخت ساختمان پلاسکو بوده و دیگر تاخیر در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی پذیرد

پیش از این علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران مژده ساخت پلاسکو با سبک و سیاق سابق را داد و  با اشاره  به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسبه پلاسکو گفت: در این زمینه ۱۷۰ واحد که درخواستی ارسال کرده اند برای دریافت وام  18 درصد به بانک ها معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.