| کد خبر: 153768 |

ضرورت منع تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری

امروز متاسفانه تخلفات موتورسواران در تهران نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده، به طوری که در این حوزه هرج و مرج دیده می‌شود. به طور قطع اگر نظارت‌ها بر عملکرد موتورسواران تشدید شود می‌توان تا حدودی آلودگی هوا را هم کنترل کرد زیرا موتورسیکلت‌ها جزء مهم‌ترین وسایل آلوده‌کننده هوا هستند.

تین نیوز

پروانه مافی *: امروز متاسفانه تخلفات موتورسواران در تهران نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده، به طوری که در این حوزه هرج و مرج دیده می‌شود. به طور قطع اگر نظارت‌ها بر عملکرد موتورسواران تشدید شود می‌توان تا حدودی آلودگی هوا را هم کنترل کرد زیرا موتورسیکلت‌ها جزء مهم‌ترین وسایل آلوده‌کننده هوا هستند.

برای نظم‌بخشی به موتورسواران می‌توان در تردد این وسیله نقلیه محدودیت ایجاد کرد، همان طور که در تردد سایر خودروها محدودیت اعمال می‌شود می‌توان در تردد این وسیله نقلیه هم محدودیت ایجاد کرد، البته نمی‌توان نسبت به منع توقف آنها اقدام کرد. فرهنگ استفاده از دوچرخه باید در تهران توسعه پیدا کند، هر چند متاسفانه طراحی و اجرای ایستگاه‌های دوچرخه در پایتخت خیلی موفقیت‌آمیز نبوده است اما معتقد هستیم که باید به اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای استفاده مردم از دوچرخه توجه شود. همچنین برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران پایتخت باید به وضع قوانین قاطع و محکم توجه کرد، در همین جهت باید قوانین مناسبی برای موتورسیکلت‌سواران لحاظ و همچنین مجازات شدید و سنگینی را برای انضباط بخشی به موتورسواران در نظر گرفت. برخی موتورسواران پایتخت قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، متاسفانه قوانین راهنمایی و رانندگی بر موتورسیکلت جاری نمی‌شود و به همین دلیل بیشترین تلفات و خسارت‌های ناشی از تصادفات مربوط به این وسیله نقلیه است. همچنین ساماندهی موتورسواران پایتخت تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و ترافیک دارد، بی‌توجهی برخی موتورسیکلت‌سواران به قوانین راهنمایی و رانندگی افزایش ترافیک و مرگ و میرها را به‌دنبال داشته که انتظار می‌رود با ساماندهی آنها از سوی پلیس و شهرداری شاهد کاهش ترافیک سرسام آور و تصادفات در پایتخت باشیم. لازم است از تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت جلوگیری شود، شهرداری و پلیس باید در کنار ساماندهی موتورسیکلت‌سواران به منع تردد موتورسیکلت‌های فرسوده و کاربراتوری در جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت توجه داشته باشند و نسبت به جابه‌جایی آنها با موتورسیکلت‌های برقی اقدام کنند. آلودگی هوا مهم‌ترین معضل تهران به شمار می‌رود، امیدواریم با ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و همچنین منع تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری شاهد بهبود وضعیت هوای تهران باشیم. البته منظور از ساماندهی، منع تردد موتورسیکلت‌سواران نیست؛ رعایت آداب و قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت موتورسیکلت‌سواران را تضمین می‌کند و از سوی دیگر به سود جامعه است، با اجرای این ساماندهی، موتورسواران از یک طرف ملزم به رعایت قوانین هستند و از سوی دیگر نسبت به تامین معیشت خود اقدام می‌کنند و این موارد هیچ منافاتی با هم ندارد.


*نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

 

منبع: روزنامه گسترش صمت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.