| کد خبر: 153752 |

◄ معاینه‌فنی «ویژه» ملاک اختصاص آرم طرح ترافیک 97

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از صدور دو نوع برگه معاینه‌فنی پیش از پایان آبان‌ماه خبر داد.

تین نیوز

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از صدور دو نوع برگه معاینه‌فنی پیش از پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به این‌که از مدت‌ها قبل احتمال اجرائی شدن این طرح اعلام شدهبود، گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی آبان‌ماه سیستم معاینه‌فنی تهران با یک مرحله ارتقاءاز این پس دو نوع معاینه‌فنی معمولی و ویژه صادر می‌شود.

وی در ادامه سخنان خودیادآورشد: معاینه فنی «ویژه» مشمول خودروهایی خواهد بود که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را داشته و متقاضی خرید آرم طرح ترافیک سال 97 به منظور حضور در مناطق مرکزی شهر هستند.

به گفته حسینی‌منش، در این مدل معاینه‌فنی تست دور موتور طی دو مرحله بررسی می‌شود، در معاینه‌فنی ویژه دور موتور 2500 R.P.M با تست آلایندگی چک می‌شود، پیش از این دور موتور در حالت آرام مورد ارزیابی قرار می‌گرفت اما بامدل ویژه دور موتور در موقعیت واقعی بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر این مهم که باید درمدل تست، خودروها دارای کاتالیست فعال باشند و در حوزه شمع و احتراق نیز خودرو دارای سلامت کامل باشد، تصریح کرد: مطالعات اولیه نشان می‌دهد که با اجرای این طرح حدود 50 درصد خودروها مردود و به مراکز تعمیرگاهی دلالت شوند.

حسینی منش با بیان این‌که «با سنجش دور موتور بالا، نقص‌فنی خودروها با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد، ابراز داشت: با توجه به این‌که اجرای معاینه‌فنی برتر نیازمند تجهیزات بود متاسفانه تاکنون قابلیت اجرا نداشت اما، با تجهیز مراکز به و تجهیزات این نوع سنجش اجرای طرح برای ما میسر شد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: در معاینه فنی برتر میزان مونوکسیدکربن از 2.5 به7  دهم کاهش یافته، همکاران ما در تمامی مراکز معاینه‌فنی امادگی دارند تا متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک با مراجعه به مراکز و پرداخت نیمی از هزینه معاینه فنی بار دیگر مورد سنجش دور موتور بالا قرار بگیرند تا مشمول خرید آرم طرح ترافیک سال 97 باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.