| کد خبر: 152700 |

رئیس پلیس راهور گلستان مطرح کرد

مخالفت صریح رئیس پلیس راهور گلستان با نصب سرعت‌گیر در معابر

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: 39 درصد فقره فوتی و 38 درصد جانباختگان و 50 درصد کل تصادفات درون شهری در کل استان گلستان مربوط به شهرستان گرگان است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: 39 درصد فقره فوتی و 38 درصد جانباختگان و 50 درصد کل تصادفات درون شهری در کل استان گلستان مربوط به شهرستان گرگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایوب شرافتی شامگاه گذشته در پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: خوشبختانه شیب ملایم کاهشی تصادفات در شهرهای استان گلستان روند مناسبی را از عملکرد همکارانم در پلیس راهور استان و همراهی مردم در پیشگیری از سوانح رانندگی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال 1391، 115 نفر در شهرهای استان جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست دادند و در سال گذشته این آمار به 85 نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری در کل شهرهای استان 47 نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

شرافتی تاکید کرد: در آمار مقایسه‌ای تصادفات شهرهای استان، شهرستان کلاله بیشترین کاهش سوانح رانندگی درون شهرهای استان را داشته و شهرستان رامیان 100 درصد افزایش سوانح رانندگی درون شهر را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع سوانح رانندگی در شهرستان گرگان در این مدت 50 درصد افزایش داشته است، گفت: 39 درصد فقره فوتی و 38 درصد جانباختگان و 50 درصد کل تصادفات درون شهری در کل استان گلستان مربوط به شهرستان گرگان است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: از مجموع جانباختگان حوادث رانندگی در شهرستان گرگان 62 درصد عابران پیاده ،33 درصد راکب و ترک نشین و پنج درصد سرنشینان خودرو بوده است.

شرافتی گفت: از مجموع علت‌های وقوع سوانح رانندگی در شهرستان گرگان 40 درصد به دلیل عدم توجه به جلو و 22 درصد به دلیل عدم رعایت حق تقدم بوده که این دو عامل بیشترین علت‌های وقوع سوانح در گرگان بوده است.

وی افزود: 81 درصد رانندگان مقصر در سوانح رانندگی در گرگان بین 15 تا 45 سال سن دارند که بیشترین تصادفات نیز در روز چهارشنبه و به دلیل برپا بودن بازار هفتگی چهارشنبه بازار در گرگان است.

شرافتی تاکید کرد: بیشترین زمان وقوع سوانح رانندگی در گرگان بین ساعت 15 الی 21 است که 50 درصد جانباختگان سوانح رانندگی در گرگان، در سوانح رانندگی کمربندی گرگان جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: نبود پارکینگ عمومی مناسب در سطح شهر باعث توقف‌های دوبل و افزایش حجم ترافیک خودروها در سطح معابر شهر گرگان می‌شود.

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: پیک‌های موتورسوار در گرگان در حال تبدیل شدن به معضلی جدی در شهر هستند که بیشتر آنها از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

شرافتی با انتقاد از تجهیزات الکترونیکی موجود در شهر گرگان، گفت: امروز نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و کاملا هوشمند مورد تاکید پلیس راهور است تا دوربین‌ها به صورت هوشمند بدون دخالت نیروی انسانی اقدامات نظارتی و ترافیکی را اجرا کند.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر از جمله موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید پلیس است که متاسفانه مدتی است این ناوگان به هیچ عنوان نوسازی نشده است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: با نصب سرعت‌گیر در معابر داخل شهر به شدت مخالفیم زیرا نصب سرعت‌گیر معرف فرهنگ نادرست رانندگی شهروندان یک شهر است.

شرافتی تاکید کرد: اقدامات فرهنگی، اصلاح معابر، فراهم کردن ناوگان حمل و نقل عموی مناسب بیشترین تاثیر را در اصلاح فرهنگ رانندگی رانندگان و کاربران ترافیک در یک شهر را دارد.

وی گفت: متاسفانه رانندگان تاکسی در گرگان به راحتی به خودشان اجازه می‌دهند هر گونه که دوست دارند اقدام به رانندگی کنند و در هر جایی از خیابان که مسافر می‌بینند بدون در نظر گرفتن وضعیت ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی توقف کرده و اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند.

شرافتی تاکید کرد: متاسفانه این رانندگان تاکسی از رافت و مهربانی پلیس راهور گرگان که به دلیل همکاری و نگاه ارشادانه بوده است، سوء استفاده کرده و حتی جریمه نشدن را حق خود می‌دانند که در صورت جریمه شدن برخوردهای نامناسبی را حتی با همکارانم در پلیس راهور گرگان دارند.

وی گفت: حضور ما برای مردم است و امنیت ترافیکی و تردد مردم بر عهده پلیس راهور است و ما در این راستا با هیچ فردی تعارف نداریم و به طور قطع اقامات قانونی خود را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور گلستان خطاب به انتقاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مبنی اینکه اولویت پلیس راهور اعمال قانون و جریمه کردن رانندگان است، خاطرنشان کرد: جریمه رانندگان متخلف یک خواسته مردمی است و اعمال قانون یکی از راه‌های بازدارندگی وقوع سوانح رانندگی است.

شرافتی گفت: به هیچ عنوان اعمال قانون پلیس با نگاه درآمدزایی نبوده، نیست و نخواهد بود زیرا این جرائم به خزانه دولت واریز می‌شود و سهم بازگشتی به بودجه پلیس آنقدر ناچیز است که غیرقابل بیان محسوب می‌شود و اعتقادی به کسب درآمد با جریمه کردن رانندگان نداریم.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اعمال قانون رانندگان متخلف در شهرستان گرگان 40 درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد پلیس به دنبال درآمدزایی از طریق جریمه رانندگی نیست و نگاه ارشاد و راهنمایی و فرهنگ‌سازی پلیس قوت بیشتری دارد.

 

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.