| کد خبر: 152239 |

◄ مهم‌ترین معضل باقیمانده از دوران مدیریت قالیباف

رئیس سابق کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران مهم‌ترین معضل باقیمانده از دوران مدیریت قالیباف بر شهر تهران را، آلودگی هوا دانست.

تین نیوز

رئیس سابق کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران مهم‌ترین معضل باقیمانده از دوران مدیریت قالیباف بر شهر تهران را، آلودگی هوا دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد حقانی با اشاره به فروانی مشکلات در طول 12 سال مدیریت شهری قبلی، اظهار کرد: امروز از هر شهروند تهرانی سوال شود که مهم‌ترین مشکل موجود در سطح شهر را در چه می‌بینید، بلافاصله عنوان می‌شود موضوع مشکل آلودگی هوا و ترافیک.

وی در ادامه تصریح کرد: ترافیک و آلودگی هوا دو عنصر جدا نشدنی از یکدیگر هستند، احتراق ناشی از سوخت فسیلی خودروهای مانده در ترافیک یک از بزرگ‌ترین منابع آلاینده هوای شهر هستند که باید با این مساله دقت زیادی کرد.

حقانی با تاکید بر ضرورت مقابله با مبحث آلاینده‌ها در سطح این کلان‌شهر که مملو از جمعیتی بالای 8 میلیون نفر در روز، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت‌تر از معضل ترافیک و آلودگی هوا، فقدان زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در شهر تهران است که متاسفانه در 12 سال گذشته مغفول مانده است.

عضو شورای شهر چهارم حمل‌ونقل انبوه‌بر را یکی از راه‌های خروج از چالش ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: مترو در صدر مدهای حمل‌ونقلی انبوه‌بر قرار گرفته که باید با دقت و توجه زیادی به آن پرداخته می‌شد که نشد.

حقانی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: براساس طرح جامع شهر تهران که قرار بوده در سال 1404 در آن جمعیت تهران به 10 میلیون نفر برسد اما متاسفانه در حال حاضر نزدیک به این تعداد است ولی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی آن آماده نیست و تنها به ساخت بزرگراه، تونل و پل‌ها در آن اکتفا شده است که اینها هم جز دردسر و افزایش استفاده از خودروشخصی حاصلی برای تهران به همراه نداشته است و در واقع فرش قرمزی پهن کرده‌ایم تا خودروهای شخصی با طیب خاطر بیشتری در شهر تردد داشته باشند.

به گفته وی، حمل‌ونقل انبوه‌بر  از جمله B.R.T و یا L.R.T  و مترو در اولویت طرح‌های ترافیکی به منظور کاهش آلودگی هوا باید قرار بگیرند که متاسفانه با وجود چنین اتفاقی که جان مردم در خطر است، مدیریت شهری در گذشته اقدامی به منظور کاهش آن به صورت جدی صورت نداد، بیش از 90 درصد از بزرگراه‌های طرح جامع شهر تهران احداث شد اما تا به امروز توسعه بخش مترو به 15 درصد از اهداف خود هم دست پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر این‌که در بخش اتوبوس‌رانی شهر وضعیت بسیار اسف بار است، یادآور شد: مشکلات در این بخش بیش از سایر حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی است، اما استقبال از این وسیله نقلیه در سطح بالایی است.

رئیس سابق کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در این زمینه معطل است و باید بیش از اینها به آن توجه شود که خواست مردم در دو بخش آلودگی هوا و ترافیک مطرح و نسبت به رفع موانع در آن بخش اقدام شود که تنها راهکار پیش رو نیز پرداختن به حمل‌ونقل ریلی با اولویت مترو است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.