| کد خبر: 151709 |

◄ بررسی 24 ساعته شدن زیرساخت‌های تفریحی و فرهنگی تهران

برنامه‌ریزی خیابان شهری با رویکرد خیابان 24 ساعته با مطالعه موردی خیابان شهرداری حدفاصل میدان تجریش طراحی شده که گفته می‌شود باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد تا اجرای آن جامه عمل به خود بپوشد.

تین نیوز

برنامه‌ریزی خیابان شهری با رویکرد خیابان 24 ساعته با مطالعه موردی خیابان شهرداری حدفاصل میدان تجریش طراحی شده که گفته می‌شود باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد تا اجرای آن عملی شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عضو هیئت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با مناسب توصیف کردن این طرح، اظهار کرد: این‌که نگاه مدیریت شهری از سخت‌افزار به سمت نرم‌افزار تغییر پیدا کند، نگاه درستی است.

مهدی روانشادنیا تصریح کرد: در ابتدا باید دید منابع موجود در شهر اجازه تعریف چنین طرح عظیمی را به مدیریت شهری می‌دهد یا خیر، زیرا منابع مالی شهرداری تهران اجازه تعریف پروژه‌های بزرگ شهری را به طراحان نخواهد داد.

روانشادنیا با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به تقاضای سفر، افزود: بهینه کردن سیستم حمل‌ونقل و کارآئی 24 ساعته آن یکی از ملزوماتی است که در شیفت سفرها از روز به شب است، زیرا بدون این اتفاق دست یافتن به اهداف طرح ممکن نخواهد بود.

وی تغییر ساعات استفاده از شهر را مسلتزم پذیرش مردم و ساکنان آن دانست و افزود: این که فرایند اجرای طرح تا چه حد قابلیت بکارگیری دارد باید با تعمق بیشتری مورد بررسی و مطالعات قرار گیرد.

عضو هیئت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، ایجاد تقاضا را نیازمند ملاحظات بسیار عنوان و خاطرنشان کرد: موضوع اجتماعی و به طور خلاصه فعالیت‌های جاذب جمعیت برای ایجاد خیابان 24 ساعتهدارای کاربری‌های فعال و جاذب جمعیت و پذیرای مردم در تمام ساعات شبانه‌ روز است که به شرط  ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند به آرامش شهر در طول روز کمک شایان توجهی بکند .

به گزارش تین‌نیوز، منظور از فعالیت‌های شبانه،ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، سرگرمی، اجتماعی و فرهنگی مانند سینما، تئاتر، رستوران، کافه، مرکز خرید و غیره در تمامی ساعات شبانه روز است که طرح آن در دست بررسی کارشناسان شهری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.