| کد خبر: 151473 |

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهری همدان:

نخستین دیوار زنده شهر همدان ساخته شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان از احداث نخستین دیوار سبز و زنده شهر همدان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان از احداث نخستین دیوار سبز و زنده شهر همدان خبر داد.

وحید علی ضمیر در گفتگو با خبرنگار مهر از احداث نخستین دیوار سبز در ضلع شمالی میدان قایم همدان خبر داد و اظهار داشت: دیوار سبز یا دیوار زنده، دیواری است که بخشی از آن یا تمام آن دارای پوشش گیاهی است.

علی ضمیر با تاکید بر اینکه فناوری دیوار سبز در سطح جهان حرکتی نوین است، عنوان کرد: استفاده از فناوری دیوار سبز در ایران مراحل تجربی خود را می گذراند و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به منظور بومی کردن آن باتوجه به شرایط اقلیمی شهر همدان و اقلیم محلی بهره برد.

وی همچنین با بیان اینکه مدیران شهری می توانند با اجرای چند طرح، مطرح شدن همدان به عنوان پایلوت دیوار سبز را بر روی تعدادی از ساختمان های عمومی و دولتی آغاز کنند و با بررسی استقبال جامعه و مسئولین در راستای گسترش آن قدم بردارند، اظهار داشت: در حال حاضر دیوار سبزی به وسعت ۴ هزار و ۵۶۷ مترمربع در ۱۸ تایل ۳ متری در ضلع شمالی میدان قایم همدان ساخته شده است.

مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه گیاهان بکار برده شده در این دیوار سبز متناسب با فصل سرما انتخاب شده اند، عنوان کرد: گیاهانی مثل امین الدوله، پیچ اناری، گلهای داوودی و لادن در این فضا بکار برده شده است.

وی هدف از ایجاد این دیوار سبز را زیباسازی، اهمیت به توسعه پایدار شهری، ساخت شهری شاداب و سبز و ایجاد منظر در فضاهای بلا استفاده عنوان کرد و گفت: وظیفه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نظارت بر فضاهای سبز موجود و حفظ و توسعه آن است و با این اقدام کاری نمونه به سایر شهروندان و ادارات معرفی می‌شود.

علی ضمیر با تأکید بر اینکه ظرفیتی همانند نخبگان و ایده پردازان در شهر همدان وجود دارد، گفت: با مشارکت و اجرای طرح های تشویقی و برگزاری مسابقات ایده های شهری می‌توان از طراحی و ایده‌پردازی نخبگان برای پیشرفت روز افزون شهر همدان حداکثر استفاده را داشت.


 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.