| کد خبر: 151257 |

اطلاعات ناکافی و پارامترهای درآمدی طرح تفصیلی فعلی را مخدوش کرد

عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران نقاط ضعف طرح تفصیلی را اطلاعات ناکافی و نگاه درآمدی به آن دانست و بر لزوم بازنگری این طرح تاکید کرد.

تین نیوز

عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران نقاط ضعف طرح تفصیلی را اطلاعات ناکافی و نگاه درآمدی به آن دانست و بر لزوم بازنگری این طرح تاکید کرد.

 

 حمزه شکیب در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به اینکه  طرح تفضیلی شهر تهران نیاز به یک بازنگری جدی دارد، گفت: این بازنگری باید براساس آمارگیری و اطلاعاتی جامع از وضعیت شهر در لایه های مختلف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی مصوب سال 82 براساس آمار و اطلاعات ناقص تدوین شد، تصریح کرد: طرح تفصیلی تهران براساس اطلاعات سال 48 بود که در دهه 70 مورد بازنگری سلیقه ای قرار گرفت که البته بر مبنای آمار و ارقام نیز نبود. همچنین طرح تفصیلی که درسال 82 داشتیم برپایه اطلاعات موجود از قبل از سال 48 بود.

این عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال 82 تصمیم گرفته شد طرح جامع و طرح تفضیلی آماده شود، بر این اساس در هر منطقه مشاورانی جذب و اطلاعاتی از مناطق جمع آوری شد که باید در لایه های مختلف پیاده سازی می شد، متاسفانه به دلیل شتابزدگی و اعمال سلیقه ای اطلاعات، واقعیت شهر آن طور که باید در طرح تفصیلی پیاده نشد و در زمان تصویب نهایی نیز نگاه درآمدی، شرایط فعلی شهر را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: در تدوین طرح تفصیلی پارامترهایی وجود داشت که با نگاه شهری از جمله آرامش اجتماعی، مسائل مربوط به سلامت روان، ترافیک، محیط زیست و ...متناقض بود. همچنین بارگذاری باید به گونه ای بود که ظرفیت تحمل بار تراکمی را داشته باشد که از این لحاظ نیز ایراداتی بر آن وارد است.

شکیب با تاکید بر لزوم حذف پارامتر درآمدی در بازنگری طرح تفصیلی اظهار کرد: اگر اراده براین باشد که به سمت درآمدهای پایدار برویم، مشروط بر اینکه در این مورد کارشناسی عمیق صورت گرفته و دولت نیز در کنار شهرداری باشد، به راحتی می توان درآمدهای پایداری کسب کرد که کفاف اداره شهر را بدهد و زمینه برون رفت از وضعیت موجود را مهیا کند. تحقق این مهم می تواند پیامدهای مثبتی را به دنبال داشته و وضعیت شهر را بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملزومات بازنگری در طرح تفصیلی جمع آواری آمار دقیق است، گفت: در این راستا باید در مورد وضعیت ترافیک، محیط زیست، خطرپذیری وضعیت بحران مناطق و محلات اطلاعات دقیقی احصا کنیم که نیازمند کارشناسی دقیق است.

به گفته این عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران با تشکیل کمیته کارشناسی برای بازنگری طرح تفصیلی اگر بازنگری برمبنای کار عملی و بدون ملاحظات درآمدی صورت گیرد؛ می توانیم منتظر اتفاقات خوبی در شهر باشیم.

 

 

منبع: شهرنوشت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.