| کد خبر: 151042 |

مانع بانکی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی رفع می‌شود؟

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار است مشکل تضامین بانکی به‌عنوان مانع اصلی استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلان‌شهرها را با ایفای نقش ضامن، برطرف کند.

تین نیوز

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار است مشکل تضامین بانکی به‌عنوان مانع اصلی استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلان‌شهرها را با ایفای نقش ضامن، برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در راستای اجرایی شدن مصوبه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها مبنی بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری، روز گذشته جلسه مشترکی با حضور هیربد معصومی، معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداران و معاونان شهرداری‌ها، روسای شرکت‌های اتوبوسرانی، روسای شوراهای کلان‌شهرها و نمایندگان بانک‌های عامل و بانک مرکزی برگزار شد.

بر اساس برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها که تیرماه سال گذشته توسط دولت به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، بانک مرکزی موظف است در راستای اجرای برنامه یک‌ساله جایگزینی خودروهای فرسوده حمل‌ونقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۲۰ درصد را از طریق بانک‌های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت و توسعه تعاون به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها اختصاص دهد. با این وجود پس از گذشت بیش از یک سال از آغاز اجرای این مصوبه، موانع بانکی سبب شد شرکت‌های اتوبوسرانی کلان‌شهرها نتوانند به خوبی از این فرصت تسهیلاتی استفاده کنند.

در این جلسه شهرداری‌های کلان‌شهرها گزارشی از روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و استفاده از تسهیلات بانک‌های عامل ارائه کردند و مشکلات و موانع پیش روی این طرح بررسی شد. یکی از مهم‌ترین موانع، موضوع تضامینی بود که شهرداری‌ها باید برای استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کنند.

در این خصوص مقرر شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای اجرای بند(ج) تبصره(۴) قانون بودجه سال ۹۶، شرایط لازم را برای تضمین تسهیلات شهرداری‌ها در این بخش تا سقف اعتبارات تخصیصی فراهم کند.

به این ترتیب شهرداری‌ها باید مصوبه شورای اسلامی شهر خود مبنی بر صدور اذن حقوقی برای اجرایی شدن تضمین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را اخذ و موضوع را ظرف مدت ۱۰ روز به این سازمان اعلام کنند.

نمایندگان بانک‌های عامل حاضر در جلسه و نماینده بانک مرکزی نیز اعلام کردند که در صورت رفع مشکلات پیش‌روی تضامین شهرداری‌ها و ارائه تضمین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در اسرع وقت تسهیلات مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلان‌شهرها را پرداخت خواهند کرد.

 

 

منبع: پایگاه خبری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.