| کد خبر: 150622 |

مشکلات دریاچه ارومیه در سفر معاون اول رئیس‌جمهور بررسی شود

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به تبریز در 22 مهرماه امسال به تبریز، گفت: انتظار داریم در سفر معاون اول رئیس‌جمهور مشکلات دریاچه‌ی ارومیه بررسی شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌ السلام «سید محمد علی آل‌هاشم» در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، احیاء دریاچه ارومیه را از ضروریات دانست و گفت: امیدواریم که نگاه خاصی نسبت به این موضوع شود، چراکه خشکی دریاچه تهدید خطرناکی برای آذربایجان‌شرقی و استان‌های هم‌جوار نظیر آذربایجان‌غربی و زنجان است.

وی از تخریب تابلوها و تندیس‌های پارک مفاخر تبریز انتقاد کرد و افزود: فضای این پارک نیاز به مرمت دارد و از شهرداری مربوطه می‌خواهم که نسبت به آماده‌سازی و بهبود وضعیت پارک اقدام کند تا در خطبه‌های هفته آینده، گزارش وضعیت پارک را به اطلاع مردم برسانم.

امام جمعه تبریز در خصوص برنامه‌ی موشکی ایران و ارتباط آن با برجام، خاطر نشان کرد: نمایش موفقیت‌آمیز موشک دوربرد خرمشهر باعث ایجاد جنجال‌های رسانه‌ای شد و باید گفت که پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی صنایع موشکی، ثمره‌ی چهار دهه مقاومت و همت است که اکنون با وجود همه‌ فشارها هم‌چنان با صلابت ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پیشرفت‌های موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد، یاد آور شد: تلاش‌های دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت، راه به جایی نمی‌برد و ایران با هر تهدیدی در هر زمانی با جدیت برخورد می‌کند و در این زمینه از کسی اجازه نمی‌گیرد.

آل‌هاشم با اشاره به ادعای آمریکا در مورد اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: در حالی‌که در ماه‌های اخیر آمریکا به‌شدت به‌دنبال بهانه‌ای است تا ایران را به نقض برجام متهم کند، به‌نظر می‌رسد که قرار است خود به بهانه‌هایی غیر از مسائل هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند که تصویت و اجرای آن‌ها معادل با نقض مفاد برجام است.

وی در واکنش به قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، یادآور شد: دولت، مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح به طور یکپارچه در مقابل این حماقت آمریکا هم‌صدا و هماهنگ هستند و گویا آمریکا قصد دارد که با اعمال فشار به مقامات کشور، آنان را به مذاکره‌ جدید وادار کند که باید گفت با اعمال تحریم‌های جدید، هرگونه تعامل با آنان از میان می‌رود.

آل‌هاشم با اشاره به سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، یاد آور شد: تشکیل این سازمان از اقدامات ارزشمند امام خمینی(ره) است که امروزه شاهد برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی از سوی این سازمان هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر روز جهانی استاندار، گفت: رسانه ملی، مطبوعات، آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌ها در الگوسازی فرهنگی استاندارد نقش موثری دارند و رعایت استاندار به نفع کل جامعه است که رونق اقتصادی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه را به‌دنبال دارد.

وی در خصوص روز تربیت بدنی و ورزش و اهمیت این موضوع در زندگی افراد، گفت: اسلام، مسلمانان را به ورزش‌های سالم دعوت می‌کند و خوشبختانه امروزه در برخی پارک‌های تبریز جمعی از شهروندان به ورزش صبحگاهی می‌پردازند و البته توصیه می‌کنم که از پخش آهنگ‌های نامناسب و مبتذل خودداری شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به هفته‌ی بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان، به مشارکت اولیاء و مربیان، ایجاد ارتباط صمیمی میان آنان و نقش خانه و مدرسه در تربیت نسل آینده تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.