| کد خبر: 149951 |

طی تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرداری تهران انجام می‌شود

◄ احیای بوستان پردیسان با کمک شهرداری تهران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امضاء تفاهم‌نامه این سازمان با شهرداری تهران به منظور استفاده بهینه از فضای پارک پردیسان خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امضاء تفاهم نامه این سازمان با شهرداری تهران برای استفاده بهینه از فضای پارک پردیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عیسی کلانتری در مراسم امضای تفاهم نامه احیاء و بهسازی بوستان طبیعت پردیسان میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران که با حضور جمع زیادی از مسئولان این دو سازمان و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: پارک پردیسان علاوه بر سازمان محیط زیست به شهر تهران هم تعلق دارد و همین امروز هم مردم از آن استفاده می کنند، اما سازمان محیط زیست با مشکل کمبود بودجه مواجه است.

او افزود: بودجه کل محیط زیست کشور ۵۲۰ میلیارد تومان و کمتر از بودجه یک ناحیه از یک منطقه شهرداری تهران است یعنی کمتر از ۳ درصد بودجه شهرداری تهران به محیط زیست کل کشور تعلق می گیرد.

 کلانتری در ادامه سخنان خود در این مراسم، افزود: پارک پردیسان که ریه تهران است به دلیل این که سازمان وضعیت مالی چندان مطلوبی ندارد در حال از نابودی بود.

وی اضافه کرد: سابقه این پارک از نظر اجرایی به سال 1367 بر می گردد، در آن زمان گفته شد سازمان اوقاف تصمیم به تملک این پارک گرفته است و مقام معظم رهبری که ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشتند، اولین درخت در پارک پردیسان توسط ایشان در این پارک غرس شد تا محیط زیست در این پارک تثبیت شود.

وی با بیان این که «بودجه محیط زیست کمتر از اعتبارات یک ناحیه شهرداری است»، گفت: شهرداری تهران پذیرفت پارک پردیسان را به شرایط قابل قبولی برای استفاده عمومی مردم برساند، این قرارداد 15 ساله است ولی طی یک سال آینده تغییرات زیادی را در این پارک شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران ابراز داشت:  از آن زمان محیط بانان به مرور اینجا را از اوقاف که در نظر داشت  مدیریت کند، بازپس گرفته و به تدریج در آن اقدامات خوبی را انجام دادند که پارک پردیسان کنونی حاصل سال ها زحمت آنها است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در حال حاضر وضعیت پارک پردیسان چندان مطلوب نیست  پیش از انقلاب اسلامی برای  این پارک طرح هایی در دست بود که نمی شد بعد از انقلاب آن را به اجرا گذاشت، اما طرحی در دهه 70 در نظر گرفته شد که اکنون قرار شده طی یکی دو سال آینده همان طرح با کمی جرح و تعدیل درپارک پردیسان اجرایی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در ادامه تاکید کرد: حدود دوازده هکتار از این پارک در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت تا موزه آب در آن احداث شود اما چون طرح به مرحله اجرا گذاشته نشد، ناگزیر آن قسمت از پارک از وزارت نیرو بازپس گیری شد حال بر آن هستیم تا این پارک را در اختیار شهرداری تهران  قرار دهیم تا ظرف کمتر از یک سال به بوستانی بی بدیل در سطح شهر تهران تبدل شود، بوستان پردیسان به گونه ای است که پارک ملت در مقایسه با آن کوچک تر به نظر می رسد، این پارک حدود ۱۸۰ هکتار مساحت دارد و قابلیت رسیدگی و تنوع بخشیدن به انواع درختان درآن کاملا مهیا است.

کلانتری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به دلیل کم نور بودن بوستان پردیسان در طول شب،  عملاً در شب ها امکان پذیرائی از علاقمندان را نداردو ناگزیر به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار، ار حضور مردم در پارک جلوگیری می شود، از شورای شهر تهران و شهرداری تهران تشکر می کنیم که پذیرفتند این پارک را به شرایط قابل استفاده نزدیک کنند.

به گزارش تین نیوز، این تفاهم نامه در راستای اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، بین سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران و برای واگذاری مدیریت ساماندهی، به سازی و بهره برداری بوستان طبیعت پردیسان به شهرداری تهران در چارچوب طرح جامع پارک امضا شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.