| کد خبر: 149668 |

معاون وزیر کشور:

جایگاه شوراها بدون فروش سرمایه های شهری تقویت شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر تقویت جایگاه شوراها و شناسایی درآمدهای پایدار بدون فروش سرمایه های شهر تاکید کرد.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر تقویت جایگاه شوراها و شناسایی درآمدهای پایدار بدون فروش سرمایه های شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید محمدعلی افشانی بر تقویت جایگاه شوراها، رعایت قانونمندی، به کارگیری ضابطه مند افراد متخصص و شناسایی درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده و بدون فروش سرمایه های شهر تاکید کرد .

وی که در مراسم اعطای احکام انتصاب هشت شهردار مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت سخن می گفت اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی و سیاسی در خصوص اداره امور مردم توسط مردم هستند و وزارت کشور در حد امکان در زمینه تقویت جایگاه شوراها حمایت خواهد کرد ولی شورا و شهرداری هم باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب کنند.

افشانی افزود: تلاش ما این ست که در لایحه بودجه سال آینده و لوایحی که در دولت و مجلس در حال بررسی است، جایگاه شوراها را تقویت کنیم.

وی رعایت قوانین موجود در عرصه مدیریت شهری و شهرداری ها و اشراف کامل بر آنها، رعایت حقوق شهروندان و توسعه تعامل و همکاری با دستگاه ها ونهادهای مرتبط را از جمله عوامل موفقیت و پیشبرد امور توسط شورا و شهرداری ذکر کرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنانش وجود نیروی انسانی مازاد را از جمله آفت های امروز شهرداری ها برشمرد و تاکید کرد : یک نفر کارمند بدون داشتن تخصص و خارج از ضوابط قانونی نباید در شهرداری ها به کار گرفته شود.

افشانی همچنین در خصوص شناسایی درآمدهای پایدار شهری گفت: شوراها و شهرداری ها در بودجه سال آینده و سال های بعد به درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده، بدون فروش سرمایه های شهر و رعایت مسائل زیست محیطی توجه کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه در خصوص مقابله با فساد در شهرداری ها گفت: ایجاد ساختارهای نوین مدیریتی و اعمال تغییرات لازم در ساختار شهرداری ها نظیر توجه به کنترل فرایندهای انجام امور و اجرای پروژه ها از جمله راههای مناسب برای برای مقابله با فساد و همچنین افزایش ضریب موفقیت فعالیت ها وبهره وری و ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.

افشانی تاکید کرد: شهروندان زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می کنند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می شود.

افشانی اضافه کرد: سیاست وزارت کشور حمایت همه جانبه از شوراها و شهرداری هاست و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع بیشتر تلاش می کنیم.

در این مراسم قدرت اله نوروزی باغکمه شهردار اصفهان، مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار رشت، طالب صادقیان شهردار ایلام، نستهن مقدم شهردار یاسوج، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان، مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد، علی اصغر حاج حیدری ورنوسفادرانی شهردار خمینی شهر و محرم اکبرزاده شهردار خوی؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب خود را از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.