| کد خبر: 148324 |

تحول در نگهداری شهر با سامانه جامع معابر شهری

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت را پروژه‌ای مستمر و توقف‌ناپذیر توصیف کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت را پروژه‌ای مستمر و توقف‌ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، طهمز احمدپور که در نشست تخصصی «شناسایی حفره‌های زیرسطحی شبکه معابر اصلی شهر تهران» سخن می‌گفت، با اشاره به پیمایش بیش از 200کیلومتر از معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی روی خطوط مترو با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) از تلاش در جهت بومی‌سازی‌ این فناوری و مستندسازی تجربیات و درس‌آموخته‌های حاصل از اجرای مرحله نخست این پروژه خبر داد و گفت: پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت با خرید دستگاه GPR توسط مشاوران داخلی ادامه خواهد یافت چراکه هنوز بالغ بر 2000کیلومتر از معابر پایتخت نیازمند انجام پایش‌های زیرسطحی است.

وی با بیان آنکه معابر شهری از ارزشمندترین دارایی‌های شهر است که به‌دلیل ضعف قوانین مربوط به حقوق مالکانه و بهره‌بردارانه به‌عنوان پدیده‌هایی هزینه زا درنظر گرفته می‌شوند، یادآور شد: شناخت دقیق وضع موجود و اجرای اقدامات پیشگیرانه، زمینه‌ساز کاهش هزینه‌های نگهداری از معابر است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به استقرار سامانه مدیریت مکانیزه معابر شهر تهران (TRMS) طی سال‌های گذشته، برداشت وضعیت زیرسطحی معابر را اقدامی به‌مراتب ضروری‌تر و البته دشوارتر نسبت به برداشت وضعیت روسطحی معابر دانست و افزود:

از سال1391 که موضوع استفاده از سیستم‌های دستی GPR در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت، خدمات متعددی در رابطه با شناسایی و تدقیق محل فرونشست‌ها و کشف علت ریزش‌ها به نهادهای مختلف مدیریت شهری ارائه شده‌است. احمدپور با ضروری خواندن بارگذاری اطلاعات مربوط به وضعیت زیرسطحی معابر شهر تهران در سامانه‌های اطلاعات مکانی، ابراز امیدواری کرد که تهیه سامانه جامع معابر شهری در آینده ضمن پشتیبانی از پیمایش‌های زیرسطحی، زمینه‌ساز تحولی اساسی در امور مربوط به تعمیر و نگهداری معابر شهری شود.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.