| کد خبر: 147769 |

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

آموزش در حوزه ترافیک یکسان‌سازی شود/ عملکرد سازمان ترافیک شهرداری اثربخش نیست

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خواستار یکسان‌سازی آموزش در حوزه ترافیک شد و گفت: عملکرد سازمان ترافیک شهرداری اثربخش نیست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خواستار یکسان‌سازی آموزش در حوزه ترافیک شد و گفت: عملکرد سازمان ترافیک شهرداری اثربخش نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان پیش از ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی ادامه کار سال گذشته است، اظهار کرد: توجه به فرهنگ شهروندی و ترافیک امسال مجدد احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین عامل مرگ و میر در کشور تصادفات جاده‌ای و درون شهری است، گفت: متأسفانه با وجود اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی رتبه ۱۷۹ جهان را در تصادفات داریم که زیبنده کشور ما نیست؛ در هر ساعت ۲.۵ نفر کشته و ۴۰ نفر مجروح می‌شوند که باید اقداماتی به منظور به حداقل رساندن کشته‌ها در تصادفات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اقدامات راهنمایی و رانندگی همدان در کاهش تصادف موثر بوده است، اضافه کرد: البته باید تصادفات را به طریقی مهار کرده و اقدامات ریشه‌ای انجام دهیم.

وی اعمال مقررات در شهر، مهندسی ترافیک و فرهنگ‌سازی را سه اصل مهم در بحث ترافیکی دانست که موجب ایجاد روانی ترافیکی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد.

گردان با بیان اینکه روزانه ۴۰ دستگاه وسیله نقلیه به شهر همدان افزوده می‌شود، تصریح کرد: با وجود افزایش این تعداد به جز ساعات اوج ترافیک در برخی مناطق، ترافیک روان است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای مقررات و مهندسی ترافیک هماهنگی با راهنمایی و رانندگی وجود دارد، ادامه داد: ضلع سوم در بحث ترافیکی آموزش است؛ اما در این زمینه شاهد موازی‌کاری هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هر سازمانی به فراخور حال خود آموزش‌های راهنمایی و رانندگی را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در حوزه آموزش ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش، ارشاد و سازمان‌های مربوطه دخیل هستند.

گردان با بیان اینکه تغییر فرهنگ راحت نیست و نهادینه کردن آموزش نیاز به ممارست و شروع آموزش از سنین پایین دارد، یادآور شد: ما ید طولایی در فرهنگ داریم؛ در گذشته هم در مقوله فرهنگ ترافیکی خوب بودیم اما با ورود ماشین‌های شیک‌تر فرهنگ ترافیکی ما تغییر نکرده؛ چراکه تصادفات بالاست.

وی خواستار توجه به آموزش ترافیک به منظور پیشرفت در کارها شد و با بیان اینکه باید آموزش در بحث ترافیک را یکسان‌سازی کنیم، به آموزش‌های راهنمایی و رانندگی در حوزه ترافیکی با وجود پرمشغله بودن کار این مجموعه پرداخت و گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز اقداماتی نظیر توزیع بروشور و ... در این خصوص دارد اما اثربخشی آن را نمی‌بینم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک تا پایان سال باید موارد قابل انجام و تأثیرگذار احصا شود، گفت: در این میان اداره راهنمایی و رانندگی و سازمان ترافیک شهرداری باید کار را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای مقررات استفاده از کمربند ایمنی را نهادینه کردیم، افزود: حرکت خودروها در بین خطوط و موارد دیگر در راهنمایی و رانندگی نیز باید با برنامه‌ریزی و آموزش نهادینه شود.

گردان با بیان اینکه شورای ترافیک فعالی در شهرستان داریم، در ادامه خواستار تشکیل کمیته ترافیک و ارائه نتایج آن، هر دو هفته یک بار شد و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته باید طی ماه‌های آینده دو تخلف را برای کاهش تصادفات ریشه‌کن‌ کنیم.

وی با اشاره به مصوبه‌ای به منظور تهیه و جانمایی ۱۰ دوربین ثبت تخلف توسط شهرداری، ادامه داد: خریداری ۱۷ دوربین به فرمانداری و خریداری ۱۰ دوربین نیز به شهرداری پیشنهاد شد که شهرداری وعده داده تا پایان اسفندماه 10 دوربین را تهیه و نصب کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بازگشایی مدارس، تأکید کرد: اقدامات شهرداری، ساماندهی سرویس مدارس، اهدای گل، استفاده رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان از اتوبوس‌های درون‌شهری به مناسبت اول مهرماه پیش‌بینی شده است.

وی از آماده‌سازی 50 درصد مدارس سطح شهر خبر داد و یادآور شد: اقدامات برای سایر مدارس نیز طی روزهای باقیمانده تا اول مهرماه انجام خواهد شد.

گردان با تأکید بر اینکه در جلسه دیگری موضوع سد معبر در میدان امام(ره) و گنجنامه پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای پیاده‌راه‌سازی میدان امام(ره) و اکباتان تعداد دستفروش‌ها در حال افزایش است؛ باید قبل از افزایش تعداد دستفروشان در این مناطق با استفاده از قوه قهریه نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.