| کد خبر: 147753 |

آماده‌باش کامل پلیس همزمان با اول مهرماه

رئیس پلیس پایتخت از آماده‌باش صد درصدی پلیس در همه رده‌های تخصصی در روز اول مهر برای ایجاد ایمنی و آرامش دانش‌آموزان و شهروندان خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس پایتخت از آماده‌باش صد درصدی پلیس در همه رده‌های تخصصی در روز اول مهر برای ایجاد ایمنی و آرامش دانش‌آموزان و شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح «استقبال از مهر» اظهار کرد: در طرح بزرگ «استقبال از مهر»، همه سازمان‌ها تلاش دارند تا فضا را برای نونهالان و فرزندان و تمام دانشجویانی که بهار علم و دانش را جشن می‌گیرند، آماده کند.

وی با بیان اینکه از دو هفته قبل پلیس در آماده‌باش کامل بود تا جشن آغاز سال تحصیلی با کمترین اتفاق برگزار شود، افزود: امسال شروع سال تحصیلی همزمان با آغاز محرم است و این ویژگی قطعاً کار را برای پلیس و به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی سخت‌تر می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: پلیس تهران در طرح «استقبال از مهر» از تمام توان انتظامی و تخصصی خود در پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کند و تنها هدف آن، این است که روز اول مهر و آغاز سال تحصیلی در نهایت آرامش برگزار شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه همزمان با آغاز مهر، ۳۰ درصد به بار ترافیکی تهران افزوده خواهد شد، اظهار کرد: بار ترافیکی صبح و عصر در شب نیز به دلیل فعالیت هیئت‌ها و تکایا افزایش پیدا می‌کند؛ از این رو همکارانم در پلیس راهور موظف شده‌اند تا پایان و تخلیه بار ترافیکی معابر در هر ساعت از شبانه‌روز در خیابان‌ها و معابر پرتردد حضور داشته باشند.

وی با اعلام اینکه برابر تدابیر اتخاذ شده از ۲۵ شهریور تا ۲۰ مهرماه هرگونه اقدام عمرانی در شهر تهران ممنوع است، گفت: ۱۷ هزار سرویس مدرسه با کمک استانداری، فرمانداری، شهرداری و آموزش و پرورش ساماندهی شده‌اند؛ بنابراین به خانواده‌ها تأکید می‌کنم که سرویس‌هایی را انتخاب کنند که مورد تائید آموزش و پرورش، ناجا و شهرداری باشد چرا که در این سرویس‌های برگزیده، همه نکات ایمنی لازم لحاظ شده و خانواده‌ها می‌توانند با فراغ بال و بدون کوچکترین بار روانی، فرزندان خود را راهی مدارس کنند.

رحیمی افزود: به ۸۲۰۰ نفر از رانندگان سرویس مدارس آموزش ویژه داده‌ایم و آنها موظف شده‌اند سرعت و ایمنی لازم را در سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان و نونهالان لحاظ کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به راحتی می‌تواند صحت و سقم سرویس مدرسه و همچنین صلاحیت راننده را با توجه به برچسب سرویس مدرسه ارزیابی کند.

وی همچنین از بکارگیری ۹۷۰ هزار همیار پلیس برای برقراری هر چه بیشتر و بهتر امنیت و نظم ترافیکی همزمان با آغاز مهرماه خبر داد و گفت: برنامه ما این است که با کمک برنامه‌های فرهنگی، نظم و فرهنگ ترافیک را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. در کنار همیاران پلیس، ۳۲ هزار نفر پلیس افتخاری نیز در اطراف مدارس حضور خواهند داشت و به دانش‌آموزان و نونهالان، روش صحیح عبور از خیابان و همچنین جلوگیری از پارک دوبل خودروها در اطراف مراکز آموزشی را گوشزد خواهند کرد.

رئیس پلیس پایتخت از طرح‌های ضربتی پلیس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: برخورد با خودروهای دودزا در شش ماهه دوم سال با توجه به وقوع پدیده وارونگی هوا و همچنین افزایش روزهایی که آلودگی هوا داریم، بیشتر خواهد بود. همچنین پلیس طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروهای سواری را در دستور کار خود قرار داده است. متأسفانه برابر آمار شاهد هستیم که هر شب یک دستگاه خودروی سواری در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های تهران به دلیل سرعت زیاد واژگون می‌شود. تلاش داریم از رانندگی پرخطر رانندگان با جدیت خودداری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.