| کد خبر: 147124 |

در طرح استقبال از مهر انجام می‌گیرد

◄ تمهیدات سازمان پایانه‌ها برای مهرماه

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها از اجرای طرح استقبال از مهر با تاکید بر ارائه خدمات بهینه به هموطنان بویژه استادان اهالی قلم، دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها از اجرای طرح استقبال از مهر با تاکید بر ارائه خدمات بهینه به هم‌وطنان به‌ویژه استادان اهالی قلم، دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا صادقی با اشاره به این‌که هرچه به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم تقاضای سفر افزایش می‌یابد، گفت: در نشست‌های متعددی با حضور مسئولان و مدیران سازمان‌های ذی‌ربط از جمله  روسای کلانتری‌ها، نمایندگان اورژانس مستقر در پایانه‌ها، نمایندگان مراکز بهداشت، نمایندگان پایگاه‌های خدمات و آسیب‌های اجتماعی، نمایندگان ایستگاه‌های آتش‌نشانی، مدیران کارگروه‌های حمل‌ونقل و مسافر، مدیران شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری و کارکنان پایانه کارگروه‌هایی تشکیل شده تا در روزهای پیش‌رو همه نیروها با آمادگی کامل به استقبال هموطنان بروند.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های ویژه دانشجویان در پایانه‌های غرب و شرق،  به‌ویژه ایستگاه‌های قزوین، ابهر، رودهن و بومهن برای ارائه خدمات بهتر در آمادگی کامل به سر می‌برند و لذا این طیف از مسافران نگران جابه‌جائی خود نباشند.

صادقیان با تاکید بر ضرورت تسهیل در امر جابه‌جائی مسافر در ایام شروع سال تحصیلی، افزود: با توجه به فرارسیدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، کارکنان پایانه‌ها در همه ساعات شبانه‌روز با رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادرشده، آماده استقبال از مهرماه و بازگشت مسافران هستند و همگام با شور و حال دانش‌آموزی و دانشجویی در سراسر کشور، با استقرار ایستگاه‌های  راهنمایی، نصب بنرها و پخش پیام‌های تبریک و خوشامدگویی به اهالی قلم با تقدیم گل و توزیع شیرینی، در جشن علم و دانش سهیم می‌شوند.

عضو هیئت‌مدیره سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، با بیان این‌که «هماهنگی لازم برای جابه‌جایی مسافران محترم و عزیزان دانشجو با سازمان‌های ذی‌ربط‌ و حمل‌ونقل درون‌شهری انجام شده است»، یادآور شد: دانشجویان جدیدالورود هم با توجه به وجود ایستگاه‌های حمل ونقل عمومی درون‌شهری در جوار پایانه‌ها و همکاری صورت‌گرفته، مشکلی نخواهند داشت، همچنین ایستگاه‌هایی ویژه نقل و انتقال دانشجویان تجهیز شده و برای جابه‌جایی آنان آماده هستند.

رئیس مجمع اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور با تاکید بر انجام نظارت‌های بیشتر بر خدمات ارائه‌شده و بازدیدهای میدانی پایانه‌ها در روزهای افزایش تقاضای سفر، گفت: نظارت بیشتر بر فروش بلیت سفر، معاینه فنی اتوبوس‌ها، بهداشت و قیمت کالاها و خدمات عرضه شده و کنترل ترافیک اطراف پایانه‌ها با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای آسان‌تر انجام شدن مسافرت‌ها در آخرین روزهای شهریور ماه و نخستین روزهای مهرماه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هشدارهای لازم به غرفه‌های خدماتی و فروشگاهی در زمینه رعایت بهداشت و قیمت مصوب کالاها داده‌ شده است؛ گفت: با کوچک‌ترین تخلفی که سلامت مسافران را به مخاطره بیندازد، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

او افزود: به وضعیت سیستم‌های خنک‌کننده و دستگاه‌های تهویه رسیدگی کرده‌ایم و در حال حاضر وضعیت بهداشت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، محل وضوخانه‌ها، رستوران‌ها، آب آشامیدنی اتوبوس‌ها و نحوه سرویس‌دهی آنها تحت کنترل شدید قرار دارد تا مسافران در سلامت کامل خوب سفر کنند.

صادقی در ادامه افزود: در کنار این اقدامات، مجموعه مدرن و مجهز اتاق مادر و کودک، با در نظر گرفتن فضای مطلوب برای شیردهی، تعویض پوشاک نوزاد، استراحت مادر و کودک، خدمات ارزشمند و رایگانی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد و همچنین فضای بازی کودکان، ایستگاه‌های مطالعه، سالن‌های انتظار و... برای استفاده مردم عزیز تجهیز شده است.

به گفته صادقی، نقاشی و رنگ‌آمیزی، شست‌وشو و نظافت روزانه محوطه، تقویت سامانه روشنایی، تعمیر پله‌های برقی، لکه‌گیری آسفالت و بتن‌ریزی، خط‌کشی گذرگاه‌ها، نصب علائم راهنمایی و ترافیکی، کاشت صدها گلدان انواع گل و گیاه و نهال و درختچه و دقت بیشتر در حفظ سرسبزی و شادابی پایانه‌ها، بخشی از فعالیت‌هایی بوده که  به‌منظور ایجاد تحول در پایانه‌ها انجام شده تا هموطنان گرامی در زمان انتظار خود در پایانه ها لحظات خود را به خوبی سپری کنند.

وی در پایان به مسافران و مراجعان توصیه کرد که حتی‌الامکان بلیت سفرخود را از طریق اینترنت و دفاتر شرکت‌های معتبر  تهیه کنند و از افراد متفرقه و دلالان مسافر بلیت خریداری نکنند.

او افزود: هم‌وطنان گرامی می‌توانند ضمن استفاده از این امکانات، در صورت مشاهده هرگونه مشکل و کمبودی، با مراجعه به مدیران پایانه، نمایندگان وزارت راه مستقر در پایانه، واحد تعزیرات حکومتی و نمایندگان بهداشت  مستقر در پایانه‌ها، شکایت خود را ارائه دهند؛ یا با شماره تلفن 88739050 و شماره پیامک 30007302 با مسئولان پایانه‌ها در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.