| کد خبر: 146003 |

پایتخت به استقبال عید ولایت و امامت رفت

در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم، عید ولایت و امامت، پایتخت کشور آذین بندی شد.

تین نیوز

در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم، عید ولایت و امامت، پایتخت کشور آذین بندی شد.

به گزارش مهر، این روزها پایتخت، لباسی از نور به تن کرده است؛ تهران آذین بندی شده است و همه کوچه ها و محله ها به پیشواز روز بزرگ رفته اند.

۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری در آخرین حج پیامبر(ص)، علی(ع) مخاطب این کلام روحانی شد: مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌ مَولاه.

و از آن زمان تاکنون قرن ها گذشته است و دل ها در گرو ولایت و امامت علی(ع)

و این روزها کلانشهر تهران به استقبال جشنی بزرگ رفته است.

اجرای جشن بزرگ " بخشش " در شمال تهران

همزمان با فرا رسیدن ایام دهه ولایت جشن بزرگ "بخشش" با حضور هنر مندان و استقبال پر شور شهروندان تهرانی هر شب در بوستان نیاوران برگزار می شود.

شهرام پاشایی مدیر اداره فرهنگی شهرداری این منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: این برنامه در راستای بهینه سازی اوقات فراغت شهروندان، ترویج فرهنگ نشاط مذهبی و مشارکت شهروندان در انجام امور خیریه در آمفی تاتر روباز بوستان نیاوران اجرا می شود.

وی گفت: اجرای نمایش موزیکال کودکان، سرود، موسیقی، نمایش آئینی آذری،  برگزاری مسابقات مهیج ویژه کودکان و بزرگسالان از جمله برنامه های این جشن بزرگ محسوب می شود که تا پایان شهریور ماه سال جاری هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۴ در بوستان نیاوران اجرا می شود.

پاشایی تصریح کرد: در حاشیه این برنامه شهروندان خیر، می توانند با حضور در بازارچه نیکوکاری "بخشش" با اهداء هدایایی نقدی و غیر نقدی خود به موسسات خیریه کمک کند.

برپایی عید ولایت در مساجد شمال تهران

برنامه عید ولایت در مساجد امام علی (ع)، کربلا، اختیاریه، الغدیر، امام علی(ع)، تهرانی، امام حسین(ع)، هدایت، الزهرا(س)، محسنی، امامزاده قاضی الصابر (ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و بوستان های شریعتی و زرگنده ۱۷ شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ در این خصوص گفت: طی این دهه برنامه های مختلفی را در راستای معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید همه‌ی مسلمانان و محور وحدت اسلامی، ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی، تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت (عید قربان تا عید غدیر)، معرفی مولفه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت آموزه های مکتب علوی، گسترش و عمق بخشی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام پیش بینی کرده ایم.

به گفته پیرهادی این برنامه ها با تاکید بر روح ولایت به عنوان عامل وحدت مسلمین، معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید الله اکبر، عید اخوت و برادری، عمق بخشی به معارف علوی (ع) و فاطمی (س)، گونه شناسی سبک زندگی از منظر امیرالمومنین (ع) و معرفی آن به نسل امروز و پاسخگویی به شبهات نسل جوان اجرا می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب "نقش غدیر در امامت حضرت امیر(ع)" نیز میان شهروندان توزیع شد.

همچنین نشست بصیرتی"واقعه غدیر" در بوستان های ملت، طالقانی و شریعتی در تاریخ پانزدهم تا هجدهم شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برپا خواهد شد.

در این نشست بصیرتی درخصوص واقعه بزرگ غدیر مطالب ارزشمندی به شهروندان ارائه سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.

غرب تهران با آذین بندی معابر به استقبال "عید غدیر خم ؛ عید ولایت و امامت" رفت

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ از آذین بندی و نورپردازی معابر ورودی غربی پایتخت به مناسبت "دهه ولایت و امامت" با هدف زیباسازی جلوه های بصری شهری خبر داد.

محمد بیدشکی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: این آذین بندی به همت اداره زیباسازی این معاونت و در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت گرفته است.

بیدشکی در ادامه در خصوص آذین بندی های مناسبتی این خجسته ایام افزود: درختان سطح منطقه۲۱ با استفاده از ریسه های بارانی، میادین، محورهای مهم و پررفت و آمد عبوری سطح محلات ۱۳گانه و ساختمان های این منطقه به وسیله ریسه های پارچه ای و نصب ریسه های RGB در متراژی بالغ بر بیست و پنج هزار متر آذین بندی شد.

لازم به ذکر است، المان های ثابت منطقه ۲۱ نظیر کره نورانی واقع در میدان اصلی تهرانسر و تونل نوری واقع در بلوار اصلی تهرانسر به مناسبت این ایام خجسته نورانی شدند.

اجرای بیش از پنجاه عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی همزمان با دهه ولایت

امیر جاویدپور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: این معاونت با هدف ارتقای سطح نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان، تعظیم شعائر اسلامی، معرفی مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی و گسترش و تعمیق فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام، برنامه های متنوعی را در حدفاصل بین اعیاد قربان تا غدیر که "دهه ولایت و امامت" نام گرفته در دستور فعالیت های اجرایی خود قرار داده است.

جاویدپور با اشاره به این مطلب که این ویژه برنامه ها با استفاده از تمامی ظرفیت ها و با مشارکت سرای محلات، مساجد، و کلیه ی اماکن فرهنگی-مذهبی موجود در سطح منطقه۲۱برگزار می شود، افزود: این برنامه ها در قالب برگزاری برنامه عطر نیایش و جشنواره دعا و نیایش در مساجد محوری منطقه، برپایی ایستگاه های فرهنگی، جشن های عید برادری در مساجد سطح منطقه به همراه (سخنرانی، مولودی خوانی، توزیع بسته های فرهنگی و اجرای مسابقات متنوع)، اجرای جشن های دهه ولایت، تجلیل و تکریم سادات نمونه محلات و خانواده معظم شهدای سادات، نمایشگاه عکس و آثار خوشنویسی با محوریت غدیر؛ امامت؛ توحید و حج ابراهیمی، پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی شهروندان با حضور روحانیون و مبلغان طرح تبلیغی-آموزشی نسیم بهشت، نشست های موضوعی غدیر شناسی در سرای محلات و ویژه برنامه های ورزشی (جشنواره بازی­های رایانه ای، بازی های کودکانه و بومی-محلی) و... درحال برگزاری است.      

اجرای طرح نذر حجاب با اهدای چادر مشکی در شرق تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷  اعلام کرد: با همکاری مرکز فرهنگی هنری حریر آسمان، طرح نذر حجاب با هدف ترویج فرهنگی عفاف و حجاب و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در منطقه ۷ اجرا می شود.

محمدرضا غلامی با تأکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب، افزود: در جریان اجرای طرح نذر حجاب، بهره مندی از تولیدکنندگان داخلی برای به ثمر رساندن این طرح معنوی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بدون اثر نخواهد بود. چرا که ضمن ترویج فرهنگ اجتماعی عفاف و حجاب، فرهنگ خریداری کالاهای داخلی و ایرانی نیز در میان شهروندان نهادینه خواهد شد.

به گفته ی وی این طرح از ۴ شهریورماه در منطقه ۷ آغاز شده و تا ۳۱ شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت. از همین رو شهروندان می توانند با مراجعه به مجموعه فرهنگی شهربانوی مرودشت چادرهای مشکی کهنه خود را با چادرهای نو تعویض کرده و در همیاری تولیدکنندگان داخلی در بهبود اقتصاد کشور سهیم باشند.

آذین بندی میادین ومعابراصلی منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه  دو  از آذین بندی میادین ومعابراصلی و اکران بنر به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، در خیابان های سطح منطقه دو  خبر داد.

علیرضا جعفری با بیان اینکه خیابان های منطقه دو به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، آذین بندی شده و انجام می شود، گفت: اداره زیباسازی منطقه در این ایام تلاش کرده کار ویژه ای را در میادین و معابر اصلی سطح محدوده به نمایش بگذارد.

جعفری با بیان اینکه نورپردازی و آذین بندی خیابان‌های منطقه از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار اداره زیباسازی قرار گرفته است ، ادامه داد: به مناسبت عید سعید غدیرخم خیابان های اصلی منطقه با اجرای ۱۰هزارمترطول ریسه پارچه ای و ۷هزارمترطول ریسه نوری آذین بندی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با تاکید بر اینکه عید غدیر خم یکی از مهمترین اعیاد ما شیعیان است و به همین مناسبت باید به بهترین نحوه به استقبال آن رفت، افزود: اداره زیباسازی با نصب  ۴۸۰مترمربع بنر ویژه عیدغدیرخم ودهه ولایت اکران آنها بر روی سازه های محیطی تلاش کرده حال و هوای شهر را برای این دو مناسبت آماده کند.

برپایی غرفه های غدیرشناسی در بوستان بزرگ ولایت، جنوب تهران

جشن بزرگ عید ولایت همراه با برپایی غرفه های غدیر شناسی در بوستان بزرگ ولایت برگزار خواهد شد.

حمید بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه هدف از این برنامه را فراهم کردن فضای شاد و غنی سازی اوقات  فراغت شهروندان در روز عید غدیر اعلام کرد و افزود: اجرای مولودی و مدیحه سرای و نیز برپایی ۹ غرفه غدیر شناسی برای پاسخگویی کارشناسان مذهبی به مسائل و شبهات شهروندان در بحث امامت از برنامه های جانبی این جشن است.

وی از اجرای برنامه اطعام ایتام با مشارکت خیرین محلات خبر داد و گفت: به مناسبت این عید سعید جشن های محله ای نیز در سراهای محلات با برپایی غرفه های فرهنگی و پذیرایی از شهروندان برپا می شود.

معاون شهردار منطقه خاطر نشان کرد:  به منظور درک محتوای عید غدیر مراسم قرائت خطابه غدیر با توزیع بسته فرهنگی در بین شرکت کنند گان برگزار  خواهد شد .

همچنین در دهه ولایت کارگاه های غدیر شناسی با حضور کارشناسان مذهبی  با هدف افزایش آگاهی شهروندان از واقعه روز غدیر در سرای محلات برگزار خواهد شد.

وی افزود : در روز عید  برنامه دیدار با خانواده های شهدای سادات محله و شهدای متولدین دهه ولایت در قالب طرح شجره طیبه انجام می شود.

بهرامی بیان کرد : به منظور اطلاع رسانی و حضور شهروندان در ویژه برنامه های این ایام بنرهایی نیز در سطح محلات نصب  و پوستر هایی در بین نواحی و سرای محلات توزیع خواهد شد .

گفتنی است در روز عید غدیر ایستگاه های صلواتی در مساجد شهرک گلریز و مرتضی گرد برای پذیرایی از  شهروندان برپا  می شود.

اجرای ۱۱۰ جشن ویژه در ۱۱۰ مسجد منتخب شهر تهران

مجتبی عبداللهی نیز از برگزاری ۱۱۰ جشن ویژه در ۱۱۰ مسجد منتخب شهر تهران خبر داد و گفت: این جشن ها با عنوان عید ولایت (عقد اخوت) با هم افزایی رسانه ای و تبلیغی به همراه اعزام سخنران های برجسته به منظور ارائه الگوی شادی در اسلام اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر آن اجرای همزمان مراسم عقد اخوت به صورت نمادین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و مرکز فعالیتهای دینی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین همایش و جشن باشکوه «یاوران ولایت» عید سعید غدیر در میدان امام حسین(ع) با حضور آحاد شهروندان تهرانی از سوی سازمان فرهنگی هنری با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.