| کد خبر: 145810 |

نگاهی به سوابق محسن پورسیدآقایی

◄ معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران کیست؟

حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست‌گذاری، هماهنگی، برنامه‌ریزی و کنترل عملکرد حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

تین نیوز

محسن پورسیدآقایی، پیش از ظهر امروز به عنوان معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد. او جایگزین مازیار حسینی می شود که از تیرماه سال گذشته در این معاونت مشغول به کار بود. البته این معاونت، از زمان آغاز به کار محمدباقر قالیباف تا همین یک سال پیش، به مدت ده سال در اختیار سید جعفر تشکری هاشمی بود.

حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه ریزی و کنترل عملکرد حمل ونقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

بر اساس آنچه در وب سایت این معاونت منتشر شده، مأموریت این سازمان، ساماندهی وضعیت حمل ونقل و ترافیک کلان شهر تهران است و به تعیین هدف های بلندمدت و پس از آن تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژی های مناسب جهت نیل به آن اهداف می پردازد.

حالا محسن پورسیدآقایی به عنوان معاون جدید حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شده است. او 56 ساله، متولد مشهد و دانش آموخته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. در سال های ابتدایی دهه 60 وی در جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و آموزش وپرورش مشغول به کار بوده است. تا این که از اوایل دهه 70 به مجموعه وزارت راه و ترابری و تشکیلات راه آهن وارد شده است. وی مدیرعامل شرکت راه آهن در سال های 70 تا 77 ، مدیر کل نیروی کشش، معاون ناوگان راه آهن، عضو هیئت مدیره راه آهن، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء و عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن از 1377 تا 1386 و مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا را برعهده گرفته است.

وی دارای سوابق علمی همچون استاد دانشگاه علم و صنعت از 1378 تا 1386، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران از ابتدای تشکیل تاکنون، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران(دوره اول و دوم و سوم) و عضو هیئت تحریریه مجله علمی – پژوهشی «پژوهشنامه حمل و نقل» از زمان تشکیل تاکنون است.

پورسیدآقایی در سال 1383 از رئیس جمهور نشان لیاقت دریافت کرده و یکی از پرسابقه ترین مدیران راه آهن محسوب می شود. او پنجم آذرماه سال گذشته از ریاست شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران استعفا داد و حالا به مدیریت اجرایی در کلان شهر تهران بازگشته است.

بخشی از وظایف معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر عهده سه مجموعه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است و به نظر می رسد، شهردار جدید تهران، در انتخاب پورسیدآقایی برای این معاونت به سوابق او در راه آهن توجه داشته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    از سال 70 تا 77 مدیر عامل راه آهن بودن ؟ متنتون قبل از ارسال بازبینی نمیشه ؟

  • ناشناس 0 0

    شما خط ترافیک و خراب کردی لااقل پول ماشین خطی کم کن😡