| کد خبر: 145190 |

شوراهای شهر در پیچ انتخاب شهردار هستند

اول شهریورماه امسال بود که دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر آغاز به کار کرد و بعد از مراسم تحلیف اعضای شورا باید شهردار معرفی می‌شد به همین جهت در این گزارش به بررسی روند انتخاب شهرداران استان همدان پرداخته ایم.

تین نیوز
اول شهریورماه امسال بود که دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر آغاز به کار کرد و بعد از مراسم تحلیف اعضای شورا باید شهردار معرفی می‌شد به همین جهت در این گزارش به بررسی روند انتخاب شهرداران استان همدان پرداخته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، اول شهریورماه امسال بود که دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر آغاز به کار کرد و بعد از مراسم تحلیف اعضای شورا باید شهردار معرفی می‌شد به همین جهت در این گزارش به بررسی روند انتخاب شهرداران استان همدان پرداخته ایم.

 

همدان

انتخاب شهردار همدان سیاسی یا غیر سیاسی؟!

همزمان با روی کارآمدن شورای پنجم انتخاب شهردار یکی از این دغدغه های اصلی شورا شده است.

اما با توجه به آنکه بیش از یک هفته از شروع به کار شورای شهر همدان می گذرد هنوز شهردار این شهر انتخاب نشده است.

 

تا قبل از شروع به کار شورا سخنگوی شورای شهرسخن از انتخاب شهردار قبل از شروع به کار شورا داد اما هم اکنون هم شهرداری انتخاب نشده است.

در ابتدا اسامی تقریبا 35 نفر جهت کاندیدا شدن برای شورای شهر ارائه شد و از بین این تعداد  اسامی 9 نفر بعد از مصاحبه های لازم ارائه شد و قرار بود از این 9 نفر اسم سه نفر اعلام شود اما هنوز نتیجه ای گرفته نشده است.

همه این ها در حالی است که  سخنگوی شورای شهر همدان علت این تاخیر را انتخاب شاخص ترین فرد می داند و می گوید می خواهیم با درایت بیشتری شهردار را انتخاب کنیم و عملکرد شورای پنجم را در انتخاب شهردار بسیار شفاف خوانده است.

اما همگان این نوع انتخاب شهردار را بعضی ضعف شورای شهر همدان میدانند زیرا شهرهای بزرگی همچون تهران موفق به انتخاب شهردار شهر خود  شده اند.

نکته قابل توجه در این میان این است که شورای شهر همدان پس از انکه به نتیجه نرسید همچنان مصطفی رسولی شهردار سابق شهر همدان را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد و این در حالی است که اسم موسوی در بین اسم 35 نفر عضو کاندید شده جهت شهرداری همدان بود که در شورای پنجم ردش کرده بودند.

گمانه زنی های مختلفی جهت علت تاخیر شهرداروجود دارد برخی جناح ها بندی های سیاسی و عدم توافق بین اعضای شورای شهر را موثر در این تاخیر می دانند.

در نهایت باید گفت با توجه به اینکه از 11 نفر راه یافته به شورای پنجم تعداد 5 نفر از لیست امید و سه نفر از لیست اصولگرایان انتخاب شدند  باید دید در انتخاب شهردار جدید بیشتر به چه ملاکهایی توجه خواهند کرد ایا فقط دید سیاسی را ملاک قرار میدهند و یا به سایر شرایط مورد نیاز یک شهر هم توجه خواهند  کرد.

امید است که شورای شهر بدون هر گونه جناح بازی شهردار دلسوز و متخصص در زمینه شهر را انتخاب کند.

 

 

اسدآباد

در حالی که عبدکوند شهردار سابق اسدآباد در سفر حج بود:

یکی از کارکنان شهرداری سرپرست شهرداری شد/انتخاب شهردار آینده براساس پرسش وپاسخ پیرامون امور شهری

اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد یکی از کارکنان شهرداری را به سرپرستی این سازمان انتخاب کردند.

اول شهریورماه امسال بود که دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر آغاز به کار کرد و بعد از مراسم تحلیف اعضای شورا باید شهردار معرفی می‌شد.

 

در قانون آمده است  که برای انتخاب شهردار باید همان روز صورت بگیرد و قانون این اجازه را داده است  که یا شهردار فعلی آن دوره ابقا شود یا فرد جدید معرفی‌شده و یا یکی از کارکنان شهرداری تا معرفی فرد جدید به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شود.

 

این قانون برای شهر اسدآباد هم صدق می‌کند و اعضای شورا بعد از مراسم تحلیف و انتخاب هیأت رئیسه اقدام به انتخاب شهردار کردند.

البته باکمی تفاوت در حالی حمزه عبدکوند شهردار دوره چهارم در سفر حج و مناسک آن به سر می‌برد، تصمیم گرفتند یکی از کارکنان شهرداری را به‌عنوان سرپرست معرفی کنند و این شد که احمدعلی رضایی به‌عنوان سرپرست شهرداری اسدآباد انتخاب شد.

 

احمدعلی رضایی یکی از کارکنان شهرداری در واحد درآمد بود که دارای مدرک دیپلم و البته یکی از اصولگرایان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است

حسین شیری یکی از اعضای شوراست که در گفت‌وگویی با ایشان از وضعیت روند انتخاب شهرداری جدید خبر می‌دهد  می‌گوید: هرکدام از اعضای گزینه‌های برای شهرداری اسدآباد دارند که در حال بررسی است و به‌زودی مشخص می‌شود.

 

وی گفت: همه اعضای شورا با طراحی سؤالاتی پیرامون موضوعات امور شهری سعی داریم که با ارائه سؤالات به گزینه‌ها و پاسخگویی آنان نسبت به شهرداری با برنامه اقدم کنیم.

 

 

 

بهار

شهرداران بهار و مهاجران در سمت خود ابقا شدند

با آغاز به کار رسمی شورای اسلامی شهرها از روز یکم شهریور ماه انتخاب شهردار که یکی از مهمترین وظایف محوله بر عهده شوراست در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بهارانه، طبق پیش بینی هایی که شده بود در شهر بهار حسن رمضانی در سمت خود ابقا شد. این خبری بود که رئیس شورای شهر بهار در ابتدای هفته جاری اعلام کرد. رمضانی متولد سال 1348 است و مدت 14 سال شهرداری صالح آباد را بر عهده داشته و مدت 4 سال در امور مالی شهرداری همدان خدمت کرد و سال گذشته از سوی شورای چهارم به عنوان شهردار بهار انتخاب شد.

رمضانی که یکی از معدود شهرداران بومی تاریخ شهرداری بهار است، در مدت یک سال گذشته توانست نظر مردم و شورا را در ادامه کار با شهرداری جلب کند و در یک سال گذشته شاهد ایجاد تحولات مثبتی از نظر منظر و زیبایی شهر و همچنین تسریع در اجرای پروژه های بزرگ و مهم شهر بودیم که همین مسئله باعث ابقای وی در این سمت شد.

انتخاب شهردار شهر لالجین به دلیل غیبت زهرا سلیمی اخگر یکی از اعضای اصلی شورا به دلیل ایجاد سانحه رانندگی و بستری در بیمارستان و وجود اختلاف نظر اعضای حاضر به تعویق افتاده است.

در شهر مهاجران نیز غلامی شهردار سابق این شهر در سمت خود ابقا شده و در شهر صالح آباد نیز اعضای شورا هنوز به نظر قطعی در مورد شهردار نرسیده اند و فدوی شهردار سابق در حال حاضر سرپرستی شهرداری این شهر را بر عهده دارد.

 

 

تویسرکان

شوراهای شهر به پیچ انتخاب شهردار رسیدند/صلاحیت 24 نفربرای شهرداری تویسرکان در دست بررسی

یکم شهریور ماه سال جاری بود که شوراهای اسلامی دوره پنجم شهر و روستای سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج شروع به کار کرد.

و بر اساس دستوالعمل ابلاغی از وزارت کشور  شروع به کار  دوره پنجم شوراهای  اسلامی شهر و روستا در این با مراسم تحلیف و انتصاب هیات رئیسه آغاز شد و مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر دوره پنجم تویسرکان با حضور اعضا نیز هفته گذشته برگزار و هیئت رئیسه بر اساس رأی گیری انجام شده به قرار ذیل انتخاب شدند؛

1-علی اشرف پیری رئیس  2-فتانه شاه محمدی نایب رئیس 3- علی باقری  خزانه دار 4- مسعود حمیدیان منشی اول 5-فتانه شاه محمدی منشی دوم

همچنین در مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر دوره پنجم فرسفج با حضور اعضا در دفتر فرماندار برگزار شد به ترتیب و با عناوین ذکر شده ۱-حسین قلخانی  رئیس  ۲-اکبر قلقلی نایب رئیس ۳- اعظم جوکی  منشی 4ـ  محمد سوری خزانه دار  ۵- حامد سوری منشی اعضای هیئت رئیسه شورای این شهر شدند.

در مراسم تحلیف شورای شهر سرکان نیز خانلری رییس شورا، منیعی نایب رییس، فضلی نماینده شورا در شورای شهرستان، شکوهی منشی و فضلعلی خزانه دار شدند.

در حال جاضر تاکنون شهردار سه شهر تعیین نشده و روند کار و انتخاب یک شهردار منتخب ادامه دارد.

با این وجود حمیدیان عضو شورای شهر تویسرکان در این باره گفته که صلاحیت 24 نفربرای شهرداری تویسرکان در دست بررسی است.

به نظر می رسد شورای های جدید در سطح این سه شهر به دنبال انتخاب شهرداری توانمند هستند تا با کمبود اعتبارات مالی و امکانات محدود موجود، خواسته های مردمی به ویژه درباره مکان های عمومی و مبلمان شهری را برآورده سازند.

 

 

 

قهاوند

شهردار شهر قهاوند انتخاب شد

احمد عبدالهی در گفتگو با جهاد پرس از ابقای شهردار  شهر قهاوند با پنج رای موافق اعضای شورا خبر داد.

وی گفت : پس از بحث و بررسی از بین چند نامزد تصدی پست شهرداری قهاوند اعضای شورای پنجم این شهر جناب آقای حاج محمد رستگار شهردار فعلی قهاوند  را در پست خود ابقا کردند.

احمد عبدالهی اظهار داشت:در نخستین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای شهر  اعضا شورا با همدلی و حمایت و با اکثریت آرا بار دیگر مدیریت شهرداری را برای یک دوره چهار ساله به شهردار فعلی سپردند تا از تجربه چند ساله وی در راستای توسعه و عمران شهری استفاده شود.

عبدالهی گفت: اعضای شورا با رای موافق خود ضمن حمایت ، شهردار قهاوند را در عمل به وظایف خود یاری می کند تا این شهرداری با جدیت هرچه تمام تر و با برنامه های از پیش تعیین شده در راستای عمران و آبادانی شهر  وارد عمل شود.

آقای محمد رستگار برای پنجمین دوره متوالی به عنوان شهردار شهر قهاوند انتخاب می شود.

 

ملایر

حجت الاسلام و المسلمین علی سبزینی با اشاره به روند انتخاب شهردار ملایر اظهار داشت: پس آغاز روند انتخاب شهردار، 21 نفر برای شهرداری ملایر برنامه ارائه دادند.

وی افزود: با بررسی برنامه ها و برگزاری انتخابات 7 نفز از این افراد ابرای انتخاب شهردار ملایر برگزیده شدند.

 سخنگوی شورای شهر ملایر گفت: پس از بررسی‌های نهایی و ریز شدن اعضای شورا روی برنامه های این هفت نفر 4 گزینه نهایی برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شدند.

 وی گفت: شهردار ملایر در جلسه سه شنبه  7 شهریور شورای شهر ملایر و از بین 4 کاندیدای نهایی شورای شهر انتخاب می شوند.

اما ساعاتی قبل از انتخاب شهردار و در حالی که به نظر می رسید حسین فارسی بخشدار مرکزی ملایر به عنوان شهردار انتخاب شود وی از کاندیداتوری انصراف داد و انتخاب شهردار و آن جلسه کنسل شد.

همین مسئله باعث پیچیده شدن انتخاب شهردار شد.

 

رزن

انتخاب شهرداران شهرستان رزن در پیچ و خم رایزنی شوراها است

انتخاب شهرداران شهرستان رزن همچنان پشت درهای بسته و بدون خروجی به روند خود ادامه می دهد.

یکی از شوراهای شهر رزن در گفت و گو با ما با بیان اینکه هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم گفت با انتخاب سرپرست برای شهرداری رزن به دنبال ایجاد آرامش در کادر مدیریتی بودیم.

در قروه و دمق نیز اوضاع بر همین منوال است در حالی که شهردار دمق پس از نزدیک به ده سال حضور در شهرداری دمق به عنوان شهردار جدید لاله جین برگزیده شده است رایزنی ها برای انتخاب شهردار دمق هنوز به پایان نرسیده است .

در قروه درجزین شهردار فعلی این شهر به عنوان سرپرست انتخاب شده است تا شوراهای جوان به تصمیم قطعی در این زمینه برسند

 

از این هفته شورای رزن وارد بحث انتخاب شهردار خواهد شد

 

محرابی سخنگوی شورای شهر رزن در گفت و گو با ما با بیان اینکه در هفته ی دوم شهریور شورا وارد شور برای انتخاب شهردار خواهد شد گفت:گزینه بومی و غیر بومی برای شهرداری مطرح است اما در بین شورای هیچ‌حلسه ای برای انتخاب شهردار  برگزار نکرده ایم و از این هفته وارد مسئله انتخاب شهردار خواهیم شد.

محمد افشار رئیس شورای شهر رزن در گفت و گو با ما با بیان اینکه سعی خواهیم کرد تا دو هفته آینده شهردار رزن را معرفی کنیم گفت زمان برای اعلام این موضوع هنوز دیر نشده است.

وی از تلاش برای انتخاب شهرداری در تراز شهر رزن خبر داد.

 

شهرداری جای افراد سیاسی کار نیست/شورا تحت تاثیر جوسازی های مغرضانه و سودجویانه قرار نمیگیرد

اصغر مرادی نائب رئیس شورای شهر قروه درجزین با بیان اینکه تعهد ،تخصص ،ایمان و حرکت در مدار قانون از شاخصها و ملاکهای شورای شهر جوان قروه برای انتخاب شهردار است گفت ۴ گزینه شاخص بومی و غیر بومی برای شهرداری در نظر گرفته ایم که رایزنی ها و بررسی ها برای انتخاب شهردار ادامه دارد.

وی گفت شهردار کنونی قروه درجزین نیز گزینه های انتخاب شهرداری است که بررسی عملکرد و برنامه ها در دوره ی سرپرستی توسط اعضای شورا رصد می شود و تاثیر مهم در روند انتخاب خواهد داشت.

مرادی با بیان اینکه شورا برای عموم مردم شهردار انتخاب خواهد کرد گفت:برخی مغرضانه درصدد جوسازی و تاثیرگذاری در مسیر انتخاب شهردار به منظور تامین منافع خود باید بدانند شورای قروه تحت تاثیر این جو‌سازی ها قرار نمی گیرد و‌به‌نفع عموم‌مردم تصمیم خواهد گرفت.

وی تاکید کرد:نظرات افرادی در شورا مطرح خواهد شد که به دنبال منافع خود نباشند و همه باید بدانند شورای قروه منافع عموم‌مردم را ترجیح خواهد داد.

 

نائب رئس شورای شهر قروه تویه افراد احب نفوذ سیاسی برای انتخاب یک شهردار را در ان شهر دارا تاثیر منفی عنوان کرد و گفت:شورا جا هیچ گونه کار یاسی نیست و گزینه های شهرداری قروه نیز به هیچ وجه سیاسی نخواهند بود .زیرا شهرداری الا یک نهاد خدمتی است و جایی برای سیاست در شهرداری و شورا وجود ندارد.

 

دمق چشم انتظار اتحاد برای اداره بهتر شهر

شهر دمق اما وضعیت کمی متفاوت است به سبب انتخاب و حضور دو طیف کاملا جدا در انتخابات شورا شهر دمق و برتر 3 به دو یک ائتلاف در این رقابتها شاهد شکل گیری دو قطبی در شورا شهر دمق هستیم مورد که تاکنونه خود را به وضح نشان داده است.

 

 

نهاوند

سرپرستان شهرداری 4 شهر نهاوند مشخص شدند

در نخستین روزهای آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌های 4 شهر شهرستان نهاوند با سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از آغاز به کار رسمی شوراهای شهر و انجام مراسم تحلیف وضعیت شهرداران 4 شهر نهاوند، فیروزان، گیان و برزول هنوز مشخص نیست و این شهرداری‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

بعد از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت و انتخاب اعضای شورای پنجم، اعضای شورای شهر در شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان بیش از 3 ماه وقت داشتند تا گزینه‌های تصدی سمت شهرداری‌ها را معرفی و درنهایت شهردار را انتخاب کنند.

باوجود گذشت بیش از 3 ماه از برگزاری انتخابات شوراها ولی در حال حاضر هر 4 شهرداری نهاوند، گیان، برزول و فیروزان با سرپرست اداره می‌شوند.

در شهر نهاوند پس از مراسم تحلیف اعضای 7 نفره شورای شهر نهاوند علی‌محمد زمانیان را به‌عنوان سرپرست شهرداری نهاوند انتخاب کردند.

پس از رفتن یوسفیان شهردار سابق نهاوند رایزنی‌های اعضای شورای شهر نهاوند برای انتخاب شهردار ادامه دارد.

در شهر فیروزان نیز محمد معصومی به‌عنوان سرپرست شهرداری فیروزان معرفی شد.

باوجوداینکه در روز تحلیف دو نفر از اعضای شورای شهر فیروزان در این مراسم حاضر نشدند ولی در اولین جلسه رسمی این شورا، محمد معصومی با ۵ رأی به‌عنوان سرپرست شهرداری فیروزان انتخاب شد.

این انتخاب در شرایطی بود که انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر فیروزان در روز چهارشنبه اول شهریور به علت عدم حضور دو نفر از اعضا برگزار نشد و فقط مراسم تحلیف ۳ عضو حاضر در جلسه بدون مشخص شدن هیئت‌رئیسه برگزار شد ولی روز یکشنبه جلسه شورای شهر فیروزان با حضور هر ۵ نفر در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دو عضو غایب در روز نخست با حضور فرماندار نهاوند مراسم تحلیف خود را انجام دادند و بعدازآن انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شد.

بعد از رأی‌گیری مومنعلی خزایی برای یک سال رئیس شورای شهر فیروزان شد و نورعلی خزایی نایب‌رئیس شد و محمد لرستانی به‌عنوان خزانه‌دار و علی معصومی و احمدرضا کریم‌خانی به‌عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.

شورای پنج‌نفره شهر برزول نیز پس از مراسم تحلیف و انتخاب هیئت‌رئیسه در اولین اقدام مرتضی درویشی را به‌عنوان سرپرست شهرداری برزول معرفی کردند.

در شهر گیان نیز به‌عنوان چهارمین شهر نهاوند امروز دومین جلسه رسمی شورای شهر برگزار شد که در این جلسه مصطفی فریادرس به‌عنوان سرپرست شهرداری گیان معرفی شد.

تاکنون در هیچ‌کدام از شهرهای نهاوند گزینه اصلی و شهردار مشخص نشده است و هر 4 شهر از سرپرست برای تصدی سمت شهرداری استفاده می‌کنند.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.