| کد خبر: 144632 |

از سوی عضو سابق شورای شهر تهران عنوان شد:

◄ توصیه به شورا و شهردار جدید

با وجود کارایی بالای این وسیله نقلیه در بخش‌های مختلف و به‌ویژه حمل‌ونقل محلی در مسیرهای کوتاه، اما به دلیل فرسودگی بالا و جایگزین نشدن مینی‌بوس جدید به جای ناوگان پیشین، حالا به باور بسیاری از این مسئولان این وسیله نقلیه عمومی باید از چرخه حمل‌ونقل عمومی حذف شود.

تین نیوز

سال‌های زیادی است که مینی‌بوس در ایران به عنوان یک وسیله نقلیه همگانی به کار گرفته شده است، اما این وسیله نقلیه در سال‌های اخیر به هر دلیلی از اولویت‌های حمل‌و‌نقل شهری و حتی مسئولان حمل‌ونقل و خارج شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  با وجود کارایی بالای این وسیله نقلیه در بخش‌های مختلف و به‌ویژه حمل‌ونقل محلی در مسیرهای کوتاه، اما به دلیل فرسودگی بالا و جایگزین نشدن مینی‌بوس جدید به جای ناوگان پیشین، حالا به باور بسیاری از این مسئولان، این وسیله نقلیه عمومی باید از چرخه حمل‌ونقل عمومی حذف شود.

اما رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر چهارم در خصوص عملکرد این شورا طی چهار سال گذشته، به منظور نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر با وجود تمامی اعتراضات مردمی در این بخش، گفت: این مُد حمل‌ونقلی باید به صورت انبوه‌ جایگزین برخی دیگر از وسایل نقلیه عمومی شود.

محمدحقانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تین‌‌نیوز ، افزود: حرکت مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر توجیه زیست‌ محیطی نداشته و لذا پرداختن به آن چندان مثمرثمر نبوده و نیست.

به گفته وی، به هر ترتیب حرکت مینی‌بوس‌ها در شهر متوقف شده و اثر منطقه‌ای زیادی از آنها به چشم نمی‌خورد و لذا صرف هزینه برای تداوم آن چندان توجیه اقتصادی نمی‌تواند داشته باشد به همین دلیل و به علت این‌که زیرساخت‌های استفاده از این مُد حمل‌ونقلی در شهر مهیا نیست، ترجیح بر آن شد تا پس از نوسازی 1200 دستگاه مینی‌بوس در شبکه حمل و نقل، توسعه آن در دستور کار نباشد.

رئیس سابق کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر، در پایان توصیه‌ای هم به شورا و شهردار جدید داشت و خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای جدید باید برای ایجاد زیر ساخت‌های حمل‌ونقلی به دنبال آن دسته از وسایل  ناوگان حمل‌ونقل شهری باشند که علاوه بر نو و جدید بودن،   نیاز انبوده مسافران در کلان‌شهر تهران را پاسخ دهد.

تراموا، L.R.T و مونوریل از جمله مُدهای حمل‌ونقلی است که این عضو سابق شورای شهر تهران بر وجود آن‌ها در تهران تاکید دارد.

این‌ در شرایطی است که هنوز در بخش‌هائی از تهران، مینی‌بوس رکن اساسی جابه‌جائی مسافر است و مردم کماکان ناگزیر به استفاده از همین ناوگان فرسوده‌‌ای هستند که ظاهرا اهمیت چندانی برای مسئولان شهری نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.