| کد خبر: 143391 |

نیاز فوری تهران به 5000 اتوبوس

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی از نیاز فوری پایتخت به تامین 5 ‌هزار دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی قابل قبول به شهروندان خبر داد.

تین نیوز

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی از نیاز فوری پایتخت به تامین 5 ‌هزار دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی قابل قبول به شهروندان خبر داد.

مجتبی شاکری با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران در چشم‌انداز 1404 باید شامل 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد، گفت: در حال حاضر شمار اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی پایتخت حدود 6 هزار دستگاه است که تنها 4 هزار دستگاه از آن استاندارد بوده و در موقعیت مطلوب سرویس‌دهی قرار دارد؛ به این معنا که در اغلب روزها حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس نیازمند تعمیرات و اورهال بوده و به دلیل فرسودگی امکان خدمات‌رسانی به شهروندان را ندارد. بنابراین وضعیت فعلی اتوبوسرانی مطلوب نیست. به گفته وی، ناوگان اتوبوسرانی تهران در حال حاضر به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد. وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های ناوگان اتوبوسرانی باید از سوی دولت تامین شود، گفت: در عمل این اتفاق نیفتاده و دولت‌ها هم به دلایل مختلفی این بودجه را تامین نکرده‌اند. این عضو شورای چهارم شهر تهران ابراز امیدواری کرد دولت در دوره پنجم شورا و با حضور شهردار جدید، سهم خود را بپردازد و اتوبوس‌های جدید متناسب با تکالیف خود به شهرداری تهران تحویل دهد.

شاکری با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای تکمیل خطوط مترو تهران در دوره اخیر گفت: با این حال توسعه مترو دلیلی بر بی‌توجهی به تقویت سایر ناوگان شهری و نیاز رو به افزایش تهران به حمل‌ونقل عمومی نیست. وی راهکار نجات حمل‌ونقل عمومی را کمک دولت به تامین ناوگان اعم از واگن‌های مترو و اتوبوس عنوان کرد و گفت: علاوه بر این دولت می‌تواند با پرداخت بدهی خود به مدیریت شهری در دوره جدید، شورای پنجم را در تحقق هرچه بیشتر اهداف توسعه حمل‌ونقل عمومی کمک کند، چراکه به هر حال بودجه شهرداری محدود است و دولت نیز طبق تکالیف قانونی که بر عهده دارد، باید بخشی از هزینه حضور خود را در پایتخت که به شهر و شهروندان تهران تحمیل می‌شود بپردازد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.