| کد خبر: 141532 |

معاون حمل‌ونقل وزیرراه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ مترو فرودگاه امام با بهره‌برداری فاصله بسیاری دارد

معاون حمل‌ونقل وزیرراه و شهرسازی از به تعویق افتادن بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا زمان ایمن‌سازی کامل آن خبر داد.

تین نیوز

مهرداد تقی زاده با اشاره به این مطلب که تا زمانی که طرح نهایی ایمن سازی پروژه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه نشده و از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار نگیرد، این مترو به بهره برداری نخواهد رسید، اظهار داشت: مترو فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل عدم دارا بودن ایمنی کامل به بهره برداری نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: تمام پروژه های عمرانی مانند آزادراه و راه آهن یک حریم ایمنی مخصوص یه خود دارند که ورود به آنها برای بخش دیگری مجاز نیست و دیگر پروژه های عمرانی باید با حفظ این حریم ها کار خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا متروی فرودگاه امام خمینی نیز که از حریم آزادراه تهران - قم عبور می کند نیاز به آن دارد که نسبت به حفظ حریم آزادراه اقدامات جدی انجام داده و تایید نهایی ایمن سازی را دریافت کند.

معاون وزیرراه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با بیان این که «وزارت راه بحث مدیریت ایمن سازی این پروژه را مورد مطالعات دقیق قرار داد»، تصریح کرد: سیاست وزارت راه بر این مهم استوار است که یا طرح ادامه پیدا نکند یا ایمن سازی مورد نظر اجرایی شود، وزارت راه این راستا از سال گذشته مطالعات دقیقی انجام داد تا بتوان با ارائه برنامه های جدید این پروژه مهم را به بهره برداری نزدیک کرد.

تقی زاده با تاکید بر این نکته که، در ابتدا یک طرح ایمن سازی برای متروی امام (ره) ارائه شد، ابراز داشت: از نظر شورای فنی این وزارتخانه مشکلاتی به ایمن بودن مترو فرودگاه امام خمینی (ره)  وارد بود، از این رو  وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد که با بازنگری دوباره به فرایند ایمن سازی کار با تایید نهایی شورای فنی ادامه پیدا کند.

معاون حمل ونقل وزیرراه و شهرسازی در پایان سخنان خود با اشاره به این نکته که نهایی شدن عملیات کار در روزهای جاری مربوط به بحث افتتاح خط ریلی می شود، خاطرنشان کرد: افتتاح امروز مترو فرودگاه امام خمینی (ره)  با بهره برداری فاصله بسیار دارد و به اعتقاد وزارت راه و شهرسازی مطلوب تر بود افتتاح با نهایی شدن فرایند ایمن سازی و بهره برداری صورت بگیرد، لذا به دلایل یاد شده بهره برداری از مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا  تحقق ایمن سازی کامل به تعویق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.