| کد خبر: 139339 |

عضور هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ ضرورت هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای / پارک حاشیه‌ای، درآمدی پایدار

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سامان‌دهی پارک حاشیه‌ای را تنها در گرو ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و الزام به صدور پروانه ساخت به همراه پارکینگ برای ساختمان‌های تازه تاسیس دانست.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سامان‌دهی پارک حاشیه‌ای را تنها در گرو ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و الزام به صدور پروانه ساخت به همراه پارکینگ برای ساختمان‌های تازه تاسیس دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پیرهادی با اشاره به وجود 15 هزار پارکومتر در تهران به منظور سامان‌بخشی به پارک حاشیه‌ای، اظهار داشت: تا پارکینگ‌های عمومی و شخصی و اداری و تجاری، به خوبی تامین نشود قطعا، سامان‌دهی پارک حاشیه‌ای کامل انجام نمی‌شود.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: متاسفانه ساعت استفاده از پارکومتر برای خودروها تعریف مشخصی ندارد و لذا، گاهی دیده می‌شود ساعت‌ها فضای پارک توسط یک خودرو اشغال شده و فرصت را از دیگر شهروندان برای پارک خودرو می‌گیرند.

پیرهادی با تاکید بر این مطلب که پارک حاشیه‌ای باید حداکثر دوساعت باشد، افزود: دارندگان خودرو باید توجه داشته باشند چنان‌چه قصد داشته باشند بیش از ساعت اعلام شده در کنار خیابان متوقف شوند بایستی خودرو خود را به پارکینگ‌های عمومی و تجاری و بعضا اداری منتقل کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل کمبود فضای پارک و عدم وجود پارکینگ‌های عمومی به میزان کافی در شهر، یادآور شد: به دلیل صدور مجوزهای ساخت‌وساز بدون الزلم به احداث پارکینگ در تهران، مشکل پارک خودرو صاحبان این منازل و مراکز تجاری به معضلی برای این کلان‌شهر بدل شده که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

به گفته وی، پارکینگ‌ حاشیه‌ای برای کسانی است که ناگزیر برای مدت کوتاهی باید از آن استفاده کنند و باید دانست، در اکثر کشورهای دنیا پارک حاشیه‌ای به منبع درآمد پایداری برای شهرداری‌ها درآمده است اما، این فرهنگ تاکنون در کشور ما جای خود را باز نکرده و یا درآمد حاصل از آن به شدت پائین است و درآمد پایدار شهرداری تهران از محل فروش تراکم و برخی منابع دیگر تامین می‌شود.

پیرهادی با بیان این مطلب که «درآمد شهرداری از بخش پارک حاشیه‌ای به شدت ناچیز است»، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی مدون همانند دیگر کشورها و به دلیل وسعت شهر تهران می‌توان به درآمد حاصل از عوارض پارک حاشیه‌ای تکیه کرده و درآمد پایدار خوبی را نصیب شهر کرد.

وی با تاکید بر لزوم هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای خودرو در کلان‌شهری مانند تهران، اظهار داشت: این اتفاق قطعا به آسانی صورت نخواهد گرفت و باید با بررسی و مطالعه به سوی این اقدام مهم گام برداشت، زیرا با نظارت دقیق براین بخش بسیاری از توقف‌های طولانی خذف و تمامی شهروندان می‌توانند از این امکان در شهر بهره بگیرند.

عضوهیات رئیس شورای اسلامی شهر تهران گسترش ساخت پارکینگ‌های عمومی را مشوقی دانست برای استفاده از خودروهای شخصی و خاطرنشان کرد: این کار تنها به افزایش حجم ترافیک در شهر می‌انجامد، مباحث ترافیکی از دو بخش نرم و سخت‌افزاری تشکیل شده که با مدیریت خوب از یک حالت سخت خارج و قابل حل و فصل شدن خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.