| کد خبر: 139302 |

تبعات ناهماهنگی با گزینه‌های شهرداری

منتخبان شورای پنجم پایتخت پس از گذشت سه روز از اعلام نتایج انتخابات شهردار تهران در مرحله نیمه‌نهایی، با دومین انصراف ماراتن انتخاب کلیددار بهشت روبه‌رو شدند.

تین نیوز

 منتخبان شورای پنجم پایتخت پس از گذشت سه روز از اعلام نتایج انتخابات شهردار تهران در مرحله نیمه‌نهایی، با دومین انصراف ماراتن انتخاب کلیددار بهشت روبه‌رو شدند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» چهارشنبه هفته گذشته منتخبان شورای پنجم از میان یک لیست 24 نفره شامل نامزدهای شهرداری تهران که خود خواهان شرکت در انتخابات شهردار تهران هستند و گزینه‌های این جایگاه یعنی افرادی که اگرچه تمایلی به شرکت در این انتخابات ندارند اما برخی اعضای شورا به دنبال رایزنی با آنها برای پذیرش این مسوولیت هستند؛ 7 نفر را به‌عنوان نامزد نیمه‌نهایی انتخاب شهرداری تهران انتخاب کردند.

اما اعلام این نتایج با ابهامات و حاشیه‌های زیادی همراه شد. از آنجا که توافق نهایی و اخذ رضایت از برخی چهره‌ها برای شرکت در این رای‌گیری از سوی اعضای شورای شهر پنجم انجام نشده‌بود، یک روز پس از اعلام نتایج، حبیب‌الله بیطرف پنجمین فرد منتخب از لیست 7 نفره از ادامه شرکت در این انتخابات انصراف داد. انصرافی که طبق پیش‌بینی‌ برخی اعضا آخرین انصراف نبود. مطابق با این پیش‌بینی روز‌گذشته محمدشریعتمداری ششمین فرد منتخب این لیست نیز انصراف خود را از ادامه حضور در این انتخابات اعلام کرد.

انصراف دو نفر از نامزدهای نیمه‌نهایی انتخابات شهرداری تهران این ابهام را به وجود آورده است که آیا ادامه پروسه انتخاب شهردار تهران، براساس وضعیت موجود و با حضور پنج نفر باقی‌مانده ادامه پیدا می‌کند یا آنکه از میان سایر چهره‌های لیست 24 نفره دو گزینه دیگر به جمع 5 نفر اضافه خواهد شد؟ مرتضی الویری رئیس سنی شورای شهر پنجم پس از برگزاری جلسه‌ای که صبح روز گذشته برای تصمیم‌گیری درخصوص این ابهام برگزار شد، اعلام کرد: گزینه‌های معرفی شده برای تصدی پست شهرداری تهران نهایی هستند و هیچ تغییری در این لیست و گزینه‌های مطرح شده انجام نمی‌شود. او در عین حال عنوان کرد: درخصوص گزینه‌هایی که انصراف داده‌اند نیز مذاکره خواهد شد تا به نظر و جمع‌بندی واحد برسیم.

انتشار این خبر اگرچه در ابتدا امکان ورود نفرات بعدی لیست 24‌نفره دارای بیشترین رای را رد کرد اما پس از ساعاتی محمدجواد حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر پنجم در خبر دیگری گفت: حسن رسولی، محمدجواد حق شناس و زهرا نژادبهرام از طرف منتخبان شورای پنجم انتخاب شدند تا با آقایان شریعتمداری و بیطرف درخصوص عدم انصراف و ادامه حضور در لیست 7 نفره گزینه‌های شهرداری گفت‌وگو کنند. او تاکید کرد: اگر قرار باشد از نفرات بعدی برای ترمیم استفاده کنیم باید سازو کار جدیدی برای انتخاب دو نفر بعدی اندیشیده شود. حق شناس همچنین گفت: قرار است روز چهارشنبه نتیجه مذاکره با شریعتمداری و بیطرف تشریح شود تا در صورت عدم پذیرش تصمیم دیگری بگیریم.

در این میان کارشناسان شهری منشا انتشار اخبار ضد و نقیض درباره روند انتخاب شهردار تهران را ناهماهنگی با گزینه‌های شهرداری یعنی افرادی که خود تمایل چندانی برای حضور در ساختمان بهشت ندارند، می‌دانند. به گفته آنها، اگر پیش از تهیه لیست 24 نفره و برگزاری انتخابات روز چهارشنبه هفته گذشته، هماهنگی و توافق قطعی با برخی چهره‌های حاضر در این لیست شده بود اکنون ناهماهنگی روزهای اخیر به وجود نیامده بود. به گزارش «دنیای اقتصاد» محمدعلی نجفی با کسب 21 رای، سیدحسین مرعشی با20رای، الهه کولائی با 16رای، سیدمحمد افشانی با14رای و محسن مهرعلیزاده با 9رای، فعلا پنج نامزد نیمه‌نهایی انتخابات شهردار آتی تهران هستند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.