| کد خبر: 137734 |

تغییر کاربری سوله‌های بحران محرز شد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز است، تاکید کرد: متاسفانه با وجود تلاش قشر عظیمی از پرسنل و کارشناسان خدوم شهرداری، عزمی برای حل مشکلات و مفسده‌هایی که در شهرداری شناسائی و اعلام می‌شود، توسط مدیریت کلان این مجموعه وجود ندارد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز است، تاکید کرد: متاسفانه با وجود تلاش قشر عظیمی از پرسنل و کارشناسان خدوم شهرداری، عزمی برای حل مشکلات و مفسده‌هایی که در شهرداری شناسائی و اعلام می‌شود، توسط مدیریت کلان این مجموعه وجود ندارد.

به گزارش «انرژی امروز» از کانال تلگرامی رحمت‌الله حافظی، این عضو شورای شهر در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته مطالبی مطرح شد که برخی از آنها به مذاق عده‌ای خوش نیامد، گفت: طی این مدت سعی کردیم به مواردی که کمتر مورد توجه بوده و مورد غفلت واقع شده بپردازیم. تمامی اقدامات انجام شده در این مدت در چارچوب انجام وظایف نمایندگی و با رعایت صرفه و صلاح مردم بوده است، همان صرفه و صلاحی که در اولین جلسه شورای شهر بر آن سوگند یاد کردیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نماینده مردم باید ریسک پذیر باشد حتی اگر به دادگاه احضار شود، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با عنوان حاکمیت ملی برای صیانت از حقوق نمایندگی و برای اینکه عضو شورا بتواند کارکرد قانونی خود به خصوص کارکرد نظارتی‌اش را به نحوه احسن انجام دهد، موضوع مصونیت اعضای شورا برای دوره عضویت و نمایندگی مردم را تصویب و تضمین کند. این مصونیت یکی از ضروریات شفاف سازی و مقابله با فساد اداری در سطوح مختلف ساختار اجرایی است و انتظار داریم این مساله توسط منتخبین دور پنجم شورای شهر تهران پیگیری شود.

حافظی درباره تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران شهرداری تهران نیز اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز است که بخشی به انبار و بخشی به فضای اداری شهرداری تهران و بخشی نیز به سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری واگذار شده است. این موضوع در قالب تذکر به شهردار تهران اعلام شد اما تاکنون پاسخی به شورا واصل نشده است بدون شک طبق قانون باید این پاسخ ارائه شود.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته سقف انتظارات و مطالبات مردم، توسط کمیسیون سلامت شورای شهر تهران شکافته شد به طوری که مطالبه کردن و پاسخ خواستن به یک فرهنگ تبدیل شده است، تاکید کرد: ماده ۷۳ قانون شوراها یک ظرفیت قانونی در راستای انجام وظایف نمایندگی برای تحقق حقوق شهروندی است. در این مدت تذکرات کمیسیون سلامت، کاربردی بود که می توان به ناایمن بودن خط ۷ مترو، ۲ درصد عوارض ایمنی آتش نشانی، گزارش های تلفیق و تفریغ، جابجایی منابع مالی بدون در نظر گرفتن مصوبات شورا اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: در موضوع انتصاب و عزل یک شهردار اشکالی را شاهد هستیم زیرا انتخاب و انتصاب شهردار با نصف بعلاوه یک آراء شورا صورت می‌گیرد اما عزل وی به آرای دو سوم اعضا نیاز دارد، با این وجود انتظاراتی وجود دارد که امیدواریم امکانپذیر شود به طوری که شوراهای شهر نیز همانند عملکرد مجلس شورای اسلامی در مورد وزراء، بتواند معاون، روسای سازمان‌ها و شرکت‌ها و شهرداران مناطق را در صورت خارج شدن از چارچوب قانونی، استیضاح و عزل کند. البته امیدواریم منتخبین شورای شهر تهران در دور بعد این موضوع را پیگیری و مطالبه کنند.

 

منبع: انرژی امروز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.