| کد خبر: 137601 |

یک جامعه‌شناس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ تشریح مشکلات پل‌های عابرپیاده در تهران/ نظرخواهی از جامعه هدف نادیده گرفته شده است

یک جامعه شناس از مشکل استانداردو ناکافی بودن پل‌های عابرپیاده در شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

یک جامعه شناس از مشکل نبود استاندارد و ناکافی بودن پل‌های عابرپیاده در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیرمحمود حریرچی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اصولا پل‌های عابرپیاده در تهران با استاندارد و مکان‌یابی خوبی جای‌گذاری نشده و این امر موجبات ناراحتی شهروندان را در بسیاری از موارد فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری، تصریح کرد: متاسفانه برخلاف دیگر کشورها، در امور شهری نطرخواهی نمی‌شود اما، نباید از این نکته مهم غافل بود که مردم بهترین کارشناس در اموری هستند که همه روزه با آن در ارتباط مستقیم هستند.

این کارشناس امور شهری، با بیان این مطلب که «فاصله و ارتفاع پل‌های عابر پیاده مانع بزرگی بر سرراه کاربران ان ایجاد کرده است»، افزود: متاسفانه موارد یاد شده باعث شده تا مخاطبان این بخش از مبلمان شهری به دلیل عبور از عرض خیابان‌ها با اتفاقات ناخوشایندی روبه‌رو شوند که خوشایند یک مدیریت شهری جامع نیست.

حریرچی با تاکید بر این اصل که مردم بهترین کارشناسان امور شهری هستند و باید نظرات آنها در شهر کاملا لحاظ شود، ابرازداشت: طراحان شهری که مسئولیت آنها را شهرداری برعهده دارد بایستی به این نکته واقف باشند که، شهر را برای تمام طیف‌های سنی تعریف کرده و بسازند و تنها قشر جوان را در طراحی شهر در نظر نداشته باشند.

وی تردد آسان را یکی از حقوق شهروندان دانست و گفت: پل‌های عابرپیاده در تهران علاوه بر معایبی که در بالا به آن اشاره با مشکل نبود امنیت کافی در شب برای بانوان نیز روبه‌رو هستند زیرا، تابلوهای تبلیغاتی و نبود نور کافی باعث شده تا عده‌ای سودجو، مزاحمت‌هایی را برای این قشر تاثیرگذار در شهر فراهم آورند.

این جامعه شناس در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، به تبدیل شدن پل‌های عابرپیاده به تابلوی تبلغاتی و درآمدزا برای شهر، یادآورشد: جامعه هدف پل‌های عابرپیاده مردم هستند که جز با نظرخواهی از آنها نمی‌توان به اهداف تعریف شده برای این بخش از مبلمان شهری دست پیدا کرد، تجربه نشان داده که تنها با همراهی جامعه هدف کارها به خوبی و در مسیر خود پیشرفت می‌کند.

حریرچی با تاکید بر این مهم که تردد عابران پیاده در تهران در حال حاضر از برنامه‌ریزی مدون و جامعی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تلاش‌هایی را در تحقق این مهم به انجام رسانده اما، رعایت استاندارد فاصله‌ها و ارتفاع و نیاز مخاطبان در آن دیده نشده که باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.