| کد خبر: 137219 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ حلقه فعالیت اسنپ و تپسی تنگ‌تر می‌شود

راه‌اندازی سرویس هوشمند حمل‌ونقل مسافر در تهران با سروصدای زیادی همراه بود و قیمت ارزان آن، بارقه امیدی بود تا مردمی که با افزایش نرخ کرایه‌ها دیگر امیدی به سوار شدن به ماشین دربست را نداشتند رو به استفاده از این مد حمل‌ونقلی بیاورند.

تین نیوز

راه‌اندازی سرویس هوشمند حمل‌ونقل مسافر در تهران با سروصدای زیادی همراه بود و قیمت ارزان آن، بارقه امیدی بود تا مردمی که با افزایش نرخ کرایه‌ها دیگر امیدی به سوار شدن به ماشین دربست را نداشتند رو به استفاده از این مد حمل‌ونقلی بیاورند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چندماهی است که دو سرویس هوشمند حمل‌ونقل مسافر در شهر با عناوین اسنپ و تپسی با شروع طوفانی اقدام به مسافرگیری کرده و با این کار خود تاحد زیادی از تعداد مسافران تاکسی‌ها و قیمت بالای آنها کاسته‌اند.

با رو به افزایش گذاشتن تمایل مردم به استفاده از این مد حمل‌ونقل نو در تهران، اما گفته می‌شود این روزها اسنپ این سرویس هوشمند حمل مسافر، اقدام به افزایش قیمت نرخ کرایه‌های خود کرده و در هر بار  بیش از دوهزار پانصد تومان بیشتر از قبل از مسافران درخواست می‌کند.

براساس این گزارش، ظاهرا عملکرد تپسی که گفته می‌شود از ابتدا نرخ کرایه بالاتری از مسافران خود دریافت می‌کرده بر این تصمیم اسنپ بی تاثیر نبوده و رانندگان در پاسخ به اعتراض برخی مسافران در جواب می‌گویند«تپسی از اول این مقدار کرایه می‌گرفت» و این امر طبیعی است.

به گفته مسئولان سازمان تاکسیرانی قرار بود جابه‌جائی مسافر از طریق سیستم هوشمند از این سازمان شروع شود که با به درازا کشیدن کار دریافت مجوز، دو شرکت مذکور به صورت غیرقانونی اقدام به راه‌‍اندازی سرویس و گرفتن راننده در معابر شهری کردند و دلیل آنها نیز کاهش قیمت سفرهای درون‌شهری بود که در حال حاضر بااین اتفاق فاصله چندانی با تاکسی دربستی‌های گذشته ندارد.

با روی کار آمدن (تاکسی هوشمند) امیدها نسبت به استفاده از تاکسی در حد گذشته را زنده کرد.

از سوی دیگر با از رونق افتادن تاکسی سرویس‌(آژانس‌ها)، رانندگان این بخش هم با بیکاری جدی روبه‌رو شدند که شاید تا روز  روی کار آمدن تپسی و اسنپ مسبوق به سابقه نبود، این‌بار نوبت این بخش بود تا با راه‌اندازی سرویس هوشمند حمل مسافر، دستی روی دست این دو بلند کرده و با در نظر گرفتن جوایز به منظور جذب مسافر، باعث شود تا اعتراض به افزایش کرایه تپسی و اسنپ را با کاهش مسافران آنها در آینده‌ای کوتاه رقم بزند.

اما قضیه اسنپ و تپسی آن‌طور که از قرائن پیداست به اینجا ختم نشده و مسئولان تاکسی‌های فرودگاه‌ها نیز به چاره‌جوئی جدیدی در مقابله با استفاده مردم از این نوع خودرو دست زده‌اند و ورودی‌های اصلی را بنا به شهادت برخی مخاطبان این شبکه خبری، به روی خودروهای عضو اسنپ و تپسی بسته‌اند و تنها به تاکسی‌ها اجازه فعالیت می‌دهند.

با تنگ‌تر شدن حلقه فعالیت برای اسنپ و تپسی و افزایش قیمتی که در بالا به آن اشاره شد، قطعا روز به روز، از تعداد مسافران این مراکز حمل مسافر هوشمند غیر مجاز کاسته شده و جای خود را به مجازهائی می‌دهند که خیلی پیشتر، اقدام به گرفتن مجوز فعالیت کرده و امنیت مردم را نیز تضمین کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فکر کنم برعکس گفتین، از ابتدا تپسی ارزون تر از اسنپ بود!!!!