| کد خبر: 136772 |

◄ تهران برای ساخت ال آر تی از بوداپست الگوبرداری کند/ ال آر تی در ارتفاع نقش محوری در جابه‌جایی ندارد

در هیچ کجا ال آر تی در ارتفاع نقش محوری در جابجایی ندارد و نمونه‌های سانفرانسیسکو و توکیو نیز توریستی است.

تین نیوز

 ساخت قطار سبک شهری از جمله راهکارهایی است که برای حل مشکل ترافیک تهران مطرح شده به‌طوریکه اسفندماه سال گذشته رئیس کمیته عمران شورای شهر از انجام مطالعات راه‌اندازی سه خط  قطار سبک شهری در تهران خبر داد.

اقبال شاکری گفت: در تبصره‌ها در خصوص LRT نیز تصمیم گیری و مقرر شد مطالعات راه‌اندازی خطوط LRT در محدوده بازار، انقلاب و خیابان ولیعصر (عج) انجام گیرد و مطالعات آن برای بررسی به کمیسیون عمران آورده شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: خیابان تنگ ولیعصر را در نظر بگیرید که در ارتفاع در کنارتان یک قطار عبور کند و این به غیر از مشکلات بصری و سر و صدا و فاصله کم آن با ساختمان و نابودی درختان است.

وی با بیان این‌که نباید ال آر تی  دوبی را با شرایط جغرافیایی و ساختمانی تهران مقایسه کرد، افزوده است: ال آر تی دوبی از وسط بزرگراه‌های پهن و با فاصله زیاد از ساختمان‌ها و برج‌ها عبور می‌کند.

این کاربر تاکید کرده است: ضمن این‌که سازه‌ها در ارتفاع از نظر پدافند غیر عامل هم آسیب پذیرند، کافی است یک قسمت پل آن نابود شود که کل سیستم حمل‌و‌نقل از کار بیفتد درحالی‌که در نوع زمینی سریعا تعویض ریل می‌شود و سیستم سریعا قابل ترمیم بوده و انعطاف پذیری بالایی دارد.

وی با بیان این‌که نمی‌توان انکار کرد که راحتی رفت‌وآمد و استقبال مردم  از نوع زمینی آن بسیار بیشتر است، عنوان کرده است: نکته بعد حوادث طبیعی و امدادرسانی است که در نوع زمینی مطلوب‌تر انجام می‌شود.

این کاربر در ادامه پیام خود خاطرنشان کرده است: همچنین این سازه‌ها عمر مشخص دارند و بعد از پنجاه سال باید تخریب شوند همین انتقاد که برای پل صدر می‌کردیم برای این پروژه در ارتفاع هم صادق است.

وی  تاکید کرده است: ساخت ال آرتی در ارتفاع از نظر اقتصادی، زیبایی با توجه به بافت متراکم مرکز تهران، کارآمدی، بهره‌وری و میزان جابه‌جایی هیچ توجیهی ندارد و در هیچ کجای جهان ال‌آر‌تی در ارتفاع نقش محوری در جابه‌جایی ندارد و نمونه‌های سانفرانسیسکو و توکیو نیز توریستی است.

به گفته وی ال آر تی در زمین هم هزینه را بسیار کاهش می‌دهد و هم حجم عظیم جابه‌جایی را به‌عهده می‌گیرد و با تغییر فناوری و یا نیاز نیز به‌راحتی جمع‌آوری شده  و یا تغییر مسیر داده می‌شود و بوداپست که بیشترین الآرتی زمینی را دارد نیز می‌تواند بهترین الگو برای تهران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    http://www.ion.ir/News/191214.html

    بوداپست پایتخت ال ار تی یا تراموا جهان هست .

    ال ارتی دو نوع هست نوه مسافری 157 نفر و توریستی 48 نفر .