| کد خبر: 136076 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

پل‌های عابر پیاده، بخش فراموش شده شهر

مدت زیادی است که رسانه‌های مختلف درمورد لزوم تجهیز پل‌های عابرپیاده به پله‌برقی هشدار می‌دهند اما مسئولان شهری گویا تمایلی به انجام این کار نداشته و بودجه کافی نیز به آن اختصاص نمی‌دهند اما، متاسفانه این اتفاق باعث شده تا جان بسیاری از عابران به خطر بیفتد.

تین نیوز

مدت زیادی است که رسانه‌های مختلف درمورد لزوم تجهیز پل‌های عابرپیاده به پله‌برقی هشدار می‌دهند اما مسئولان شهری گویا تمایلی به انجام این کار نداشته و بودجه کافی نیز به آن اختصاص نمی‌دهند اما، متاسفانه این اتفاق باعث شده تا جان بسیاری از عابران به خطر بیفتد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با توجه به این‌که جمعیت کشور و به‌ویژه تهران رو به پیر شدن گذاشته، ضرورت احداث پل‌های عابر مکانیزه و ساده در جای جای شهر بیش از گذشته احساس می‌شود، حال در گرمای طاقت فرسای تابستان و نبود محل گذر مناسب عابر نباید از مردم خسته و کلافه از گرما انتظار داشت تا نسبت به رعایت قوانین راهنمایی تمکین کنند.

 

این روزها که جامعه  ایرانی رو به پیری گذاشته و هر روز به شمار افرادی که توان استفاده از پله‌های غیر برقی برقی را ندارند افزوده می‌شود،  لزوم توجه به تجهیز کردن شهر به پل‌های مکانیزه عابرپیاده دو چندان شده است، شهروندان تهرانی در جریان هستند که در یکی دو ماه گذشته بود که انسداد محل عبور عابران پیاده در ابتدای خیابان فاطمی و احداث پل عابرپیاده بدون پله برقی موجب اعتراض شهروندان شده بود.

 

تردد مسافران از ایستگاه مترو فاطمی یا همان میدان جهاد تا حدود یک ماه پیش با سختی‌هایی همراه بود به‌ویژه زمانی که افردا سالخورده و افراد کم توان قصد رفتن به این ایستگاه یا خروج از آن را داشتند باید از معبر نسبتا خطرناک خیابان ولیعصر برای تردد به ضلع شرقی این خیابان بگذرند یا این‌که عرض خیابان فاطمی را برای رفتن به سمت یوسف آباد طی کنند که این موضوع با شعار مدیریت شهری که تهران را شهری انسان محور می‌خواست فاصله بسیار دارد.

 

از دلایل اصلی ساخت پل‌های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است؛ چرا که بیشترین افراد در معرض خطر و بیشترین جان‌باختگان در حوادث رانندگی درون‌شهری، عابران پیاده هستند.

 

 وجود نقاط حادثه‌خیز و تردد زیاد را دو فاکتور اصلی در نصب پل‌ها است و عبور از پل‌های عابر پیاده برای جلوگیری از حوادث مرگبار در خیابان‌ها و روان‌سازی ترافیک میدانند، پل‌های عابرپیاده در حفظ ایمنی جان عابران و شهروندان نقش موثری دارند چرا که از یک سو از تردد عرضی عابران از معابر جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر در روان‎‎سازی ترافیک نیز نقش موثری دارند.

 

استفاده گسترده از اتومبیل در جوامع صنعتی سبب تغییر سیستم‌های شهرسازی شده است و می‌توان گفت این موضوع خود ضرورت احداث سازه‌های ترافیکی در شهر را دوچندان می‌کند، پل عابر پیاده یکی از این دستاوردها مهم شهری است به میزان اثر بخشی پل‌های عابر پیاده درون‌شهری است، مکان‌یابی مناسب و افزایش کاربرد سازه های شهری زمینه‌ساز اثر بخشی طرح‌های مرتبط با مبلمان شهری به‌ویژه پل‌های عابر پیاده است که باید بیش از گذشته و بنا به دلایل یاد شده، مدیریت جدید شهری به آن توجه نشان دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.